Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

11 Ocak 2015 Pazar

Doğada malzemesiz ilk yardım

Her survival camping kaynağında şu vardır: "İlkyardım malzemeleri" Hep söylediğim bir laf vardır: Doğa, ihtiyacımız olan her şeyi verir ama bu, karşılık beklemediği anlamına gelmez.

Doğa, bize ilk yardım malzemelerini de verir.

Çimen... Her yerde var... Peki, ne işe yarar bu çimen? Yem desen, başka otlar da yiyebilir hayvanlar. Fotosentez desen bir ağaç bir hektar çimene eşdeğer. Ee? Cevap şu: Çimenler, doğanın yara bantları ve ağrı kesicileridir. Köpekler, karınları ağrıdığında çimen yerler. Elbette biz, çimen yiyemeyiz ama yarayan yerlere çimen sürdüğünüzde, ağrısı azalır. Dahası; çimenleri yara bandı gibi de kullanabilirsiniz. Denedim, çalışıyor.

Bitki çayları filan zaten...

Sargı olarak uzun ve geniş yaprakları kullanabilir ya da yılan derisi kullanabilirsiniz.

Deniz suyu, doğal bir pansuman aracıdır. Dikkat! Tatlı suyla yaraları temas ettirmeyin! Ayrıca; kesikleri, hele de bıçak kesiklerini ASLA suya temas ettirmeyin.

Çengelli iğne... Çalı dikenleri...

Bu kadar... Siz yine de artistlik yapmayın, kampa ilk yardım çantasıyla gidin.

Şu testi çözün bir:

http://onedio.com/haber/vahsi-dogada-hayatta-kalabilecek-misin--410339

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder