Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

5 Ocak 2015 Pazartesi

Bir sürü yazı bekleşiyor

Evet, bir sürü yazı var yayınlamadığım; çünkü tamamlayamadım. Bir de; tam bir yeteneksizim. Aşağıdaki resimlerin hepsini ben çizdim:

Resimde metamorfoz çalışması; karayılandan kılıç (Katana yapacaktım ama olmadı)


Aslında, katana kılıcın Japoncası zaten ya, neyse... Ha; aşağıdaki:

JDK diye kısalttığım Japon Dil Kurumu. Aslında Ni-Ge-No-Su diye kısaltmam lazımdı. Açılımı: Japon (Nihon 日本) Dil (Gengo 言語) Kurumu (No Susu のすす). Neden harakiri (切腹 diye yazılıp asıl okunuşu Seppuku'dur. Harakiri diye yazılmak istendiğinde ハラキリ şeklinde yazılmalıdır) yapacağına gelince; Whattsapp yabancı bir kelime ve bu yüzden katakanayla yazılır ama ben Japonca kökenli sözcükmüş gibi Hiragana ile yazdım, dua etsinler kanji bilmiyorum.

Ha; İngilizce'de resmen kurallara uymamak değil, kurallara uymak istisna... Hele fiillerin 2. ve 3. çekimleri var ki; güya kuralı var ama kurala uyan taş çatlasın on kelime var.









Ha; hazır sanatı seven ama beceremeyen bu enteresan kişilikten bahsediyorken; kendi yapımım pasta:

Valla ben kendim yaptım yaa...

Şimdi bir resim bekliyorum; o gelsin, kapatıp konuyu yayınlayacağım.

Yukarıdaki ikisi keler ve susemenderi (namı diğer sukeleri ancak semenderler keler değildir!)

Alttakiler de yılan ve bukalemun.
Resim hocası hepsini bildi la, keleri de bildi. Ha; o zaman, keler hakkında bir takım bilgi tazelemesi yapalım zira benim de aklıma sonradan gelen bir takım şeyler var.

1) Kelerin sınıflaması yoktur. Agamidae'den de, gekonidae'den de, ince kertenkelelerden de, lacertidae'den de, hatta varanidae'den de keler olabiliyor.
2) Kelerlerin dişleri vardır. Çoğu kertenkelenin dişi vardır ama dişsiz bir kertenkele asla keler olamaz. Çok fena da ısırırlar, aman diyim...

3) Kelerler genelde büyüktür ama gayet küçük olmasına rağmen Hemidactylus cinsi kertenkeleler de kelerdir.

4) Kelerler, renk değiştiremez (Büyüdükçe rengi değişebilir ama bukalemun gibi renk değiştiremez)
5) Kelerlerin derisi pulsuzdur. Dikenli, tüylü, pütürlü olabilir ama pul yoktur.

6) Pençeleri vardır ve tamamen otçul değildirler.

Bakınız; bir de... Hiç bir kurala uymayan agamalar ve gekolar da kelerdir. Ayrıca, varanlar da kelerdir.

Ve; yaptığım en büyük tablo... Tarihi bugün, resim dersinde... Resimciyle arayı düzelttik. Bu da üstüne tuz biber oldu.

Üstteki keler, alttaki buka... Bunu söylemiştim; neyse... Keler, sukeleri, yılan, bukalemun... Siz anlayın hangisi hangisi, o kadar keler tanıttık size. Hadi bye!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder