Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

13 Nisan 2015 Pazartesi

Hotarubi no Mori e Tanıtım

Hotarubi no Mori e

Kısa isim:
Diğer isim: Into the Forest of Fireflies
İsmin Türkçe'si: Hotarubi'nin Mori'sine (Hotarubi ne, mori ne; benim de hiç bir fikrim yok). İngilizce ismin çevirisi ise Translate'e göre Fireflies ormanında
Tür: Doğaüstü
Kısaca konu: Öcü ile kızın aşkı
Detaylı konu: Gin, ormanda lanetlenmiş ve öcü olarak ölümsüzlüğe atılmıştır. Eğer bir insan evladı ona dokunursa sonsuza dek yok olacaktır. Şimdi adını unuttuğum o küçük kız da dedesinin yanına gittiği köyde, ormanda öcülerin yaşadığını öğrenir (Benim "öcü" dediğim şey genelde "gulyabani" olarak çevriliyor ama öcü, o varlığa daha uygun bir isim. "Gulyabani" diye çevirebileceğimiz yegane kelimeler ise Kuushuu (Kûşû) ve Guuru (Gûr). Guuru zaten İngilizce Ghoul kelimesinden geliyor. "Öcü" dediğim kelime ise Youkai (Yôkay). Aslında bunu "orman iyesi" diye de çevirebiliriz, ya da direkt "iye" diye de çevirebiliriz. Ama yok, öcü daha iyi). Ve bunu kontrol etmek için ormana gider. Ve orada Gin ile tanışır. Zamanla bunu alışkanlık edinir ve Hotaru (kız) büyüdükçe yakınlıkları dostluktan, aşka dönüşmeye başlar (Gin ölümsüzlükle lanetlendiği için yaşlanmıyor)
Baş karakter: Hotaru, Gin
Diğer karakterler: Hotaru'nun annesi, Hotaru'nun dedesi, insan evladı (Sonunu izlediğinizde ne demek istediğimi anlayacaksınız), diğer öcüler
Benim yorumum: Sonu çok fena...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder