Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

15 Kasım 2014 Cumartesi

Kamp Malzemeleri

Söz verdiğim gibi, kamp malzemeleri yazısı yazacağım. (İnşallah)

Önce; malzeme kategorileri, o kategorinin neden gerekli olduğu ve malzemeler hakkında kısa bilgilendirme yapacağım.
TEMEL MAZLEMELER
Açıklama gereği duymuyorum...
Çadır: Çadır, kampçının evidir. Yanlız ya yanınızda sürekli çadır taşıyın, ya da doğada barınak yapma yollarını öğrenin; mesela çadırın özü olan kubbe barınağını -buzullara gidiyorsanız bunun yerine iglo- Şimdi; asla ama asla tek kişilik bir çadır almayın, kendiniz zor sığarsınız. Çadırda tek kişi kalacaksanız iki, iki kişi kalacaksanız üç, üç kişi kalacaksanız dört kişilik bir çadır alın. Çadırlarla ve seçimiyle ilgili yazım olacak (bıçak için de aynını söölediydim di mi >:)))

Uyku tulumu: Uyku tulumu, kampçının soğuk geceden korunmasını sağlar (Çoğu orman yazın bile geceleri soğuktur, tecrübeyle sabit). Çoğu yerde; uyku tulumunun altına sermelik bir de mat önerir ama ben kullanmıyorum. Unutmayın: HER UYKU TULUMU TEK KİŞİLİKTİR! Kişi sayısıyla tulum sayısı eşit olmalı ve herkesin uyku tulumu olabildiğince sağlam, geleceği ve dört mevsimi de düşünülerek tasarlanmış olmalı.

Bıçak: Bıçak, hayat kurtarır. Öyle ki; doğada bıçak hem silah, hem savunma aracı, hem mutfak aleti, hem balta, hem mızrak, hem kazma, hem de -sıkı duru- çakmak olabilir. Nasıl çakmak? Çakmak taşlarını birbirine sürtmeniz durumunda, elde edeceğiniz tek şey tok bir ses olur! Çakmak taşını hızlıca metale sürtmelisiniz ki ateş çıksın. Unutmayın! Bir mutfak bıçağı doğada kullanılamaz, ne kadar sağlam ve büyük olursa olsun! Sadece özel kamp bıçakları kullanılmalı ve "Çakım var zaten, bıçağa gerek yok" gibi bir hataya düşülmemeli (ama tam tersi makbul olabilir, ben önermesem de).

Tencere: Hop! Kesinlikle alüminyum olmalı, yoksa boşuna ağırlık yapar. Yok, ben illa demir isterim derseniz demir kaselerden kullanabilirsiniz.

Fener: Çoğu kaynakta; el feneri, kafa lambası vs. farklı şekilde ve birlikte öneriliyor. Benim önerim: Bir kamp feneri kullanın. (Ayrıca pil)

Ocak ve/veya Çakmak ya da Kibrit: Şimdi; neden ve/veya? Ocak kullanmanız durumunda; onu da çakmak ya da kibritle yakmalısınız ama ocak olmaksızın ateş yakmak içinde çakmak taşı gibi yöntemlerden ziyade çakmak veya kibrit gerek. Kibritleri ojeye batırarak su geçirmez yapabilirsiniz, çakmağı ise taşlı fırfırlı (isim bulamadım) yerine basılan an yanan, düğmeli çakmaklardan kullanın. Ocağa gelince; kamp ocağı diye ararsanız pek çok kaynak var; ama ben jel yakıtlı olanlardan öneriyorum; araştırmalarıma göre alkollü olanlar ormanın ortasında pek işe yaramıyormuş (adam gibi markalı alırsanız durum değişir) Dikkat! Sakın kamp ocağını kendiniz yapmaya kalkmayın! Çünkü yemek pişirmek için ocağın gövdesi yeterli değildir; rüzgarlık ve tencere konulacak yer de gerekir! (Bazı ocaklar soba ya da mangal şeklinde oluyor, üstleri düz; onları tavsiye ediyorum).

Su: Elbette su arıtma yöntemleri ve doğadan su bulmak zevkli ancak en kolay ve en güvenilir yöntem aynı zamanda en tehlikeli ve sağlık kontrolü gerektiren. (Kömür yöntemi). En iyisi yanınıza bolca su ve her ihtimale karşı su arıtma tabletlerinden almak.

Düdük: Eğer tek başınızaysanız gerek yok ama gruplarda mutlaka herkeste düdük şart.

Defter + Kalem: Boşuna mı yaşadınız, tecrübelerinizi yazın da benim gibi manyaklar yararlansın.

Çanta: Malzemelerin tamamını elde taşımayı düşünmüyordunuz herhalde?

Plastik kaşık+Çatal+Tabak+Çöp şiş: İlk ikisi yerine çakıdan çıkan çatal bıçaklar, hatta çöp şiş (uzakdoğu yemeklerine aşinaysanız tabii); tabak yerine pişirdiğiniz kaptan yiyebilirsiniz. Ama çöp şiş şart. Neden? Tuzak kurabilirsiniz ve başka pek çok şey yapabilirsiniz.

Tuz: Tuz şart. Neden? Sabun olarak, yemeğe tat vermesi açısından, dezenfektan olarak kullanabilirsiniz. Ayrıca doğadaki tüm etler; bolca tuzlanmadan kullanılmamalı.

Pusula: Yahu ne gerek var? İşte yosunlar Kuzey'de filan... YANLIŞ! Doğada yönünüzü bulmayı biliyor olabilirsiniz ama çadırın hangi yönde kaldığını bilmeniz gerekir. Ayrıca, yosunlarla likenler sıkça karıştırılır; ve yosunlardan bir kısmı ağaçtan toprağa geçer ve belli alanı komple kaplar. Bu durumda; oranın Kuzey Kutbu olması gerekir; ama değildir? Ama yok, ben işaret bırakırım, diyorsanız iyi, almayın. Ama sonra işaretlerinizin yeri değişince "Bize böyle bir bilgi verilmedi" diye zırlamayın. UNUTMAYIN! Doğada hiçbir şey sabit kalmaz!

Temiz bez: Su arıtma yöntemleri ve daha pek çok şey için, şart. Ama ben gıcıklık yapıp kullanmayacağım bir daha ki sefere (Nihahaha yaşasın kötülük!!! 3:))

Şeker+Baharat: Tat için; zira doğada her ne kadar çoğu et güzel tatlı olsa da bitkisel besinler fazlasıyla tatsızdır.

Ceviz+Kişi sayısı kadar dilim ekmek+Marshmelow: Baştan söyliyim; marşmelovu sırf Amerikan filmlerinde nerede kamp orada olduğundan yazdım. Bir bildikleri var demek ki adamların... Ceviz yemek için değil, sincap mincap yakalamak için (İsteğe bağlı olarak yemeklere katabilirsiniz, özellikle de vejetaryenseniz). Ekmek de ekmek; idareli kullanın, yok saçma sapan "Ben ekmeksiz doymam" triplerine girmeyin. Sonra diğer günler "Lan şuradaki ağacın dalları krakerden mi"ye bağlayabilirsiniz. Ekmeği sadece az yiyin.

Çakı: Bıçak varsa çakı çok da önemli değil ama benim tavsiyem kullanın; özellikle de çok amaçlılar.

İLKYARDIM ÇANTASI
Gazlı bez/Sargı bezi
Pamuk
Çengelli iğne
Makas
Yara bandı
Plastik eldiven
Cımbız
İlkyardıma dair bir kaynak
FARKLI HAVA KOŞULLARI İÇİN KIYAFETLER
Uzun kollu tişört
Yağmurluk
Kaban
Bot
Terlik/Sandalet
Güneş şapkası
İnce ceket
Kazak
HAYAT İDAME KİTİ (SURVIVAL KIT)
Çengelli iğne
Misina: Tuzak, olta... UNUTMAYIN! Tuzak, savunma için de yapılabilir...
İnce tel: Yine tuzak... Ayrıca barınak yapımında pek çok işe yarar.
Olta: Şart değil ama ben kullanıyorum (ve balık yemiyorum)
Reflektör: Ne gerek var ve tam olarak ne, bende bilmiyorum
Pusula
Su geçirmez kibrit: Ojeye normal kibritleri bandırın!
Yara bandı
Tel testere: Evet, bıçak balta da olabilir dedik ama tel testere çok daha iyi...
Antibiyotik
Su arıtma tableti, cihazı ya da yöntemi: Ben tablet öneriyorum. Buradan: http://www.garantialisveris.com/unifo/ProductDetail.aspx?productId=106265&stockId=145717 (Ne kadar güvenilir bilmiyorum ama pahalı olanlar ithal olduğundan o kadar pahalı)
Neşter
Tuz
Naylon torba: ŞART! Neden? Çöpleri koyun, ıslanmasını istemediğiniz malzemeleri koyun...
İğne, iplik ve düğme: Düğme ne alaka bilmiyorum ama diğer ikisi çadır ve kıyafetler için lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder