Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

12 Kasım 2016 Cumartesi

Tatar ve Hun ne demektir? Tatarlar, Hunlar, Göktürk alfabesi ve Bulgarlar hakkında biraz saçmalama

Amma uzun başlık oldu lan, neyse... Tatar ne demektir? Çok bilinmez; ama Tatar'ın Türkçede üç farklı anlamı vardır.

1) Kıpçak soylu (Özellikle Toksoba ve Durut boyları başta olmak üzere) bir Türk halkı. (Kırım Tatarları, Kazan Tatarları)

2) Çekik gözlü Türk (Bu ta Selçuklular döneminden beri Ortadoğu Türkleri arasında genel kullanım olmuştur; Karakeçililer -Kayı boyunun bir halkı, Osmanlı'nın geldiği oba- içinde Türkmenler ve Tatarlar olduğu söylenir. Oysa Karakeçililer tamamen Türkmenlerden oluşur, burada Tatar ile kastedilen kiminin gözünün çekik olduğudur)

3) Türkleşmiş Moğollar (Çavdar Tatarları)

Neyse... Hun'un da bir kaç anlamı var.

1) Hun devletlerini kurup yönetmiş olan Türk halkı; Kıpçak soylu bir halk.

2) Hun devletleri içinde yaşamış olan halklar. (Hun devleti içinde yarısı Türk olmak üzere Asyalı ve Avrupalı pek çok halk yaşar ve hizmet ederdi. Mesela Macarlar, Avrupa Hunlarının en önemli Türk olmayan gücünü oluşturmuşlardır.)

Neyse; Bulgar tamgalarına bakıyordum da, ne buldum...
bulgarian symbols ile ilgili görsel sonucu
Ortada, hemen fark edilen Kayı tamgası var. Ama; bu aslında Kayı tamgası değil. Kayıların tamgası şudur:
kayı tamga ile ilgili görsel sonucu
Bu işaret (IYI) ise; Kayı boyunun tamga sancağındaki şekil olmakla birlikte aslında "Hakimiyet" anlamına gelen Türk runik harfidir. Yani bu, aslında hakimiyeti temsil ediyor. Peki; bir Slav halkı olan Bulgarlar, neden Türk hakimiyet damgasını kullanıyor? Aslında; bir kısım insan Bulgarların Türk olduğunu, bir kısım insan da Bulgarların Slav olduğunu söyler. İşin derinine inince; Slavlar'ın iki (ya da daha fazla) halkın karışımından meydana geldiğini görüyoruz. Yani Bulgarlar hem Türk, hem de Slavdırlar. Biri Türk, diğeri Slav olmak üzere iki ataları vardır. Tam olarak iki ata değil aslında. Bulgarlar, şu halkların karışımından oluşur: Yedi farklı (muhtemelen göçebe) Slav halkı, Sabarlar (Sabirler, Sibirler), Onogurlar (Uygur, Oğuz ve dolaylı yoldan Hunların atası/akrabası olan; Macarlarla akraba halk) ve onogur'larla yakın akraba iki halkın (utrtigur, kutrigur) karışımıdır.

Göktürk alfabesi, ilk Türk alfabesi kabul edilir. Ama aslında; onlardan önce Hunlar, ona benzer başka bir yazı sistemi kullanmışlardır. Ancak bunun kabul edilmeme sebebi, Hunların o yazıyla ilgili kaynak bırakmamasıdır. Yani o yazıyla yazılmış tüm belgeler Macarca'dır.

Of, sıkıldım... Heh; Minecraft'ta survival oynuyorum şu sıralar, özlemişim be... Bir ara yazarlar arası Minecraft şeysi yapalım (ama burayı yazarlar bile okumadığından -ki ben de sadece yazarken zorunlu olarak okuyorum- onlara bunu ayrıca bildirmem gerekecek)

Neyse, ne diyordum? Bir map yaptım Minecraft'ta; hah... Ulan yazıda amma çok Türk sözünü kullandım; sanırsın yazıyı yazan bir weeb değil de Devlet Bahçeli. Neyse... Ne diyordum? Bak, yine...

Şu yedi yüz yirmi saat süren film varmış, yönetmen ve yapımcılar psikopatın teki; belli... Map'in indirme linkini de koyuyorum; 2. ve 3.sü de olacak ama 2. bitmek üzere, haliyle 3.yü yapmaya bile başlamadık. (Ben kodlamadan anlamadığımdan o işleri kardeşim yapıyor; çocuk minnacık ama benden daha zeki...)

Bu da map'in indirme linki, adı (Bak yine) Göktürk map'i: http://minecraftfanmap.blogspot.com.tr/2016/11/gokturk-mapi.html

Ha, bir de: 1.10.2'de oynayın; sonra kodlar modlar karışacak, güzelim map'e durduk yere söveceksiniz... Çelik ayna, möööp! (Pışşşşık efekti yapmaya çalışınca sonuç bu oldu, neyse...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder