Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

26 Kasım 2016 Cumartesi

Mutluluk+Heyecan! 2'si 1 arada! Kendimi keseceğim şimdi!

Yeni bir semender alıyorum; bir kaç sistem fikrim var. Bunları, önümüzdeki 5-6 sene boyunca 1-2 taşınma yaşama ihtimalimi göz önünde bulundurarak kolay taşınabilir sistemler kuracağım. Ha, "sistem" derken akvaryum, paludaryum vs. kastediyorum; bir an genele hitap ettiğimi unutmuşum. Ğ tuşu zor basıyor, bir de onla uğraşacağız; hay ben... Neyse...

Bu sistemler şunlar: "Normal" yani şu anki akvaryumum, yerli akvaryum, yerli paludaryum, yerli nano akvaryum, artemia akvaryumu (şu yumurtaları çatlatma vakti geldi), semender paludaryumu, CST paludaryumu, leopar geko teraryumu, hamster kafesi. Bu son üçü zaten hazır, onlar sıkıntı değil... Semenderlere yeni bir paludaryum kurup şu anda semenderlerin paludaryumu olanı "normal akvaryum" haline getireceğim. Hepsi kolay taşınabilir ve az masraflı olacak. Bana gerekenler:

Havuz kepçesi (Bunu da ne zamandır alacağım)
Hava motoru
2 adet plastik saklama kabı
Minik lamba

Öte yandan, dün Nissin'in noodle çıkardığını gördüm. Pardon, bu yanlış. Nissin zaten Japon menşeli bir marka ve amacı noodle, ramen, soba vs. üretmek. (Soba dediğim karabuğday eriştesi, yoksa ateş yakılan sobadan bahsetmiyorum)

Nissin, Türkiye'de Ülker'le beraber ramen (daha doğrusu noodle; ama en yakın olduğu tür ramen; çünkü sarı ve kıvırcık) ürettiğini gördüm. Ha, Nissin bu arada Makarnex'in ortağı. (Daha önce Makarnex'in yassı udon olduğundan bahsetmiştim. Zaten erişte ile noodle temelde aynı şey)

Peki, Nudo, Kungfu ramen, IndoMie neyine yetmiyor? Şöyle ki; Nudo Türkiye menşeli, dolayısıyla gerçek ramen havasını vermiyor. Kungfu ramen neresi menşeli bulamadım, sanırım Çin. Indomie ise Malezya menşeli. Sonuç olarak bunlar arasından gerçeğine en yakın olan Kungfu ramen, o da Çin malı olması dolayısıyla berbat ötesi. Her ne kadar benzer gibi dursalar da Çinlilerle Japon ve Korelilerin mutfağı arasında dağlar kadar fark var. (Tamam, o kadar da değil. Ama damak zevkleri epey farklı)

Ha, bu arada; Nissin en popüler Japon hazır ramen üreticisi. Nissin'in Ramen, Chow Mein (bir çeşit noodle, menşeyi Çin), udon, ayrıca ne olduğunu anlamadığım ama Sichuan (Çin'in yemekleri neredeyse tamamen baharattan oluşan bir bölgesi), Kore ve Tayland'da bulunan/tüketilen bir şey üretiyormuş. Zaten makarneks olduğundan, Nissin buraya Udon getirmeyi denemeyecektir. Ama şu Chow Mein'i getirmelerini istiyorum.

Tadına bakmak için sabırsızlanıyorum.

EDİT

Ahha, biliyordum! Kesinlikle yediğim en güzel hazır ramendi. Şu Leader ramen'i bulsam bir yerden onunla karşılaştıracağım da, yok arkadaş... (Çünkü Leader Kore markası) Neyse; güzeldi, hatta ölüyordum aşırı lezzetten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder