Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

1 Haziran 2016 Çarşamba

Ateş Yakamamanın 6 Değişik Yolu

Evet, "yakmanın" değil; "yakamamanın". İlhamımı şuradan aldım.
Ben de dedim ki, neden bu kadar tecrübeli olduğum bir konu üzerine yazmıyorum? (Yakamamak konusunda tecrübeliyim, yanlış olmasın)

1. Kav kullanmadan direkt odunu yakmaya çalışın.

Kav, en ufak kıvılcımda tutuşan malzemelere denir. Örnek olarak kuru çam iğnesi, kuru otlar, pamuk, kağıt ve kağıttan pek de farkı olmayan huş kabuğu verilebilir.

2.Elleriniz kanayana kadar sopayı hızlıca çevirin

Ateşi olmasa da yağlarınızı yakarsınız belki. Oysa ki şu sopaya ufak eklemeler yapsanız güçten de, zamandan da tasarruf edeceksiniz.
3. İki sopayı birbirine sürtmeyi deneyin.

Eğer her iki sopayı da kendi etrafında döndürürken bunu yapacak bir sisteminiz yoksa kıvılcım dahi elde edemezsiniz. Öyle bir sisteminiz varsa bile bu yöntem oldukça zordur.

4. Islak ya da nemli malzemeyi yakmaya çalışın.

5. Yakacakları bir yere koyup kendi kendine alev almasını bekleyin.

Yıldırım düşer belki?

6. Kav tutuştuktan sonra kendi haline bırakın

Sakın ha yellemeyin, çırayla (kozalak, ağaç içi vs.) desteklemeyin, e mi? Maazallah ateş yakmayı başarırsınız, neme lazım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder