Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

16 Ekim 2023 Pazartesi

Sezon Başı Nedeniyle Anime Muhabbeti (Halbuki Ben Durum Raporu Yazacaktım Ama...)

Kamierabi'yi 2. bölümün başını izlemekle mücadele ederken kapattım. Yok aga, bir halt olmaz bu animeden; o karma bükme olayları falan da zerrece ilgi çekici değil.

Under Ninja biraz... İlginç bir seri. Sevdim mi sevmedim mi, iyi mi kötü mü, ilginç mi sıradan mı kararsızım; tabii bunda şimdilik 2 bölümünün yayınlanmış olup benim sadece ilk bölümü izlememin de payı var. 2. bölümden sonra biraz daha ilgi çekici hâle geldi ama hâlâ devam edip etmeyeceğimden emin değilim.

Kimi no Koto ga Daidaidaidaidaisuki na 100-nin no Kanojo'nun animesinin geleceğini unutmuştum bak. Mangası en sevdiğim harem mangası bu arada, bakalım animede mangadaki o trollük çizgisini ve cesurluğu koruyabilecekler mi? Ya açıkçası ben sevdiğim mangaların anime uyarlamalarına, özellikle de bu tür kendi türünün seviyesinden üstteki serilerin uyarlamalarına karşı bir tür fobi geliştirdim. Horimiya'nın kesile biçile çöp edilmiş o rezil uyarlamasının travmasını daha atlatamamışken bir de Isekai Nonbiri Nouka'nın götten uydurma sahnelerle ve o evrende seks diye bir kavram yokmuş kadar abartılı sansürle mahvedilmesine şahitlik ettiğimden 100-Kanojo gibi doğrudan harem klişelerini yıkmaya, izleklerini söküp takmaya (yapısöküm demek hafif kalır, o derece) oynayan, 4. duvarı yıkmayı bırak komple ortadan kaldıran (bir karaktere Cennet'in var olduğunu kanıtlamak için mangadan bir sayfanın gösterildiği bir panel var be!), göndermelerin içinden geçip bir de homoerotik altmetni alenen, hatta karakterlerin buna dikkat çekeceği şekilde kullanan bir manganın anime uyarlamasına şüpheci yaklaşmanın en doğal hakkım olduğunu düşünüyorum. Bu arada bu bir harem animesi olduğu için homoerotik altmetin de doğal olarak daha çok yuri fanservis (ayrıca bkz: yuri fan, fanservis) ile sağlanıyor ama manganın trollük düzeyi ve haremdeki her kızın çeşitli harem animesi arketipleriyle taşak geçen kişiliklere sahip olduğu (mesela Karane, suladığı çiçeklere bile tsunderelik yapacak kadar abartılı bir tsundere ve Chiyo da çoğu harem animesinde bulunan -ve standart olarak abisine âşık olan- üvey kız kardeşlere zıtlık olsun diye konulmuş bir kuzen) düşünülünce Rentarou'nun Ailesi'ne (evet, kendilerine böyle diyen bir haremle karşı karşıyayız) bir erkek, crossdresser veya trap katılmaması için hiçbir sebep yok. Bu arada hazır konusu açılmışken Isekai Nonbiri Nouka'daki neredeyse o evrende seks yokmuş gibi olan sansüre şöyle bir örnek vereyim: Mangada seks sahnelerini hiç görmesek de eleman ve köyde toplanan hatunlar bildiğin tavşan gibi ve bu açıkça söyleniyor, hatta başkarakterin "Gece uyumama izin verin bari..." sızlanmaları ve aslında hoşuna gittiğini itiraf ettiği bir sahne var. Mangada Rurushi, Tia'yı adını unuttuğum başkarakterin yatağına sürüklüyor be! Bir de bu olay yaşandığında başkarakterle Tia daha bir gündür tanışıyor ha... Mangada "Ulan bu herif bunca sikişle bu hatunların hiçbirini nasıl hamile bırakamadı? Onca şeyden sonra kurudu herhalde..." gibi bir durum varken animede resmen "bir anda hamilelik" durumu var; en azından Rurusi'nin ilk hamile kalan olduğu kısmını değiştirmemişler amk, şükrettiğimiz şeye bak... Bu arada 100-Kanojo'yu izledim de geldim, daha doğrusu şu an izliyorum. İlk sahne böyle miydi ya? Evet retle başlıyordu ama tam olarak böyle değildi sanki? Gerçi animenin bütün o trollük havasını daha ilk sahneye boca etmişler, o yüzden o ilk sahnenin öyle olmasında benim için hiçbir sorun yok (özellikle de o karakteri bir daha asla görmeyeceğimizi bildiğim için). Tamam, artık 100-Kanojo'nun emin ellerde olduğuna hemen hemen eminim. Özellikle de Aşk Tanrısı'nın "Mangada Tanrı'nın daha fazla sözü vardı, niye kesildi ki?" cümlesinden sonra lvşsd. Böylece uyarlamaları çok mümkün olmayan -ki öyle çok fazla kısım var- kısımları da "anime orijinal trollük" ile kapatacaklar demek ki. Asıl endişem o kısımlar hiç yokmuş gibi davranmaları olduğundan böyle olması daha iyi. "Rentarou'nun girdiği okulun adı" kısmı da mangada uzun zaman sonra söylenip "Hiç tahmin etmemiştiniz, d'i' mi?" ile geliyordu ama ilk bölümden tabela göstermek hemen hemen zorunluluk olduğundan itirazım yok. Bak aga, işte böyle evrenin, hikayenin, serinin ruhuna uygun değişikliklere itirazım yok; ama çoğu değişiklik sırf bir şeyleri değiştirmek için yapılıyor. Ölüyordum lan gülmekten... İlk bölümlerin bu manganın en komik bölümleri olduğunu unutmuştum, anime uyarlamasında hatırlamak iyi geldi. Karane'yle Hakari arasındaki kavgacı cinsel gerilimi de acayip iyi yansıtmışlar -gerçi mangada şimdi "spoiler" vermemek için bahsetmeyeceğim bir sahneden önce pek görülmüyordu ama olsun.

Undead Unluck'ın konusunu okuyunca bir "İzlesem mi izlemesem mi..." oldum, ilk bölümün başı da bu hissi körükledi ama bölümü bitirince kesin kararım şu: Net izlerim ben bunu, hatta Bocchi the Rock gibi sezonun sürprizi falan bile olabilir, o derece. Yine de o saç kesme sahnesine bir eleştirim var: Ulan azıcık uzun bırakaydın ya şunları, niye hatunu tas kafaya çeviriyorsun? Hiç olmazsa omuzlara kadar kalaydı amk, "eskiden kuaförlük yapmıştım" derken Türkiye'de berberlik yaptığından mı bahsediyordun? 

Ya KimiZero'nun 2. bölümünde o ortaokul aşkının gelmesi... hani sanki bütün olayı, animeyi bir anda bozacak gibi ya. Genelde öyle oluyor, tersi örnekleri çok nadir. Bir de o "ortaokulda bir kıza açılmıştım" muhabbeti açıldığı anda karakter olarak dahil olacağı -ve "ya o zaman kafam karışmıştı" falan gibi bahanelerle güzelim animeyi saçma sapan, haremimsi bir yola sürükleme ihtimalinin fazlalığı- belli olmuştu, daha o anda "Eyvah!"ı çaktım zaten, bölümün sonunda da... yani... resmen göstere göstere geldi. Bu karakterin animeyi bozduğunu değil, bozma ihtimalinin %50'den fazla olduğunu düşündüğüm anda bırakırım, hiç çekebilecek durumda değilim.

 Buta no Liver wa Kanetsu Shiro beklediğimden güzel çıktı. Hayır komedi olduğu sürece en çöp isekaiları bile izliyorum ama bu beklediğimden iyi, iyiliği "otomat isekai" gibi sarmasından da değil ha ("isekai otomat" kötü zaten ama bir şekilde sarıyordu), yani hakikatten "isekai evreninde domuz olarak doğdum" temasını bundan daha iyi işleyebileceklerini düşünmüyorum (ha öyle bir temayı işlemeye gerçekten gerek var mıydı o tartışılır, orası ayrı). Ayrıca başkarakterin tür bilgisi (hem de feci derecede iyi ve yüksek tür bilgisi) olması da ayrı hoşuma gitti, çoğu isekai karakteri otaku oluyor -kısmen de "Ulan bu farklı dünya işi ne şimdi?" diye kafayı yemek yerine "He tamam isekai..." deyip daha kolay kabullensin ve "eve" dönmek için yana yakıla yollar aramasın diye- ama fazlasıyla basmakalıp otakular oluyor, bu karakter öyle değil, aşırı yüksek tür bilgisine sahip. Oğlum harbi çok güzel geldi lan, yani tamam dandikliği aşikar ama inanılmaz eğleniyorum; acaba zerrece beklentim olmadan başladığım (Yani... "Domuz olarak isekailandım" serisinden en fazla ne gibi bir beklentin olabilir ki zaten?) için mi?

𐰼𐰓𐰢:𐰇:𐰴𐰖𐰀𐰠𐰃 𐰼𐰓𐰢:𐰈:𐰵𐰗𐰁𐰠𐰄 ᠡᠷᠲ‍ᠡᠮ ᠥ᠃ ᠬᠠᠶᠠᠯᠢ أردم عُ. خيالى Erdem Ö. Hayalî

Delinin teki. Israrla umut etmeye çalışıyor. Gölgesini kovalamakla meşgul. Erdem Ö. Hayalî mahlasıyla kitap* yazdı, şimdi de yayınevlerinin yamyamlıkları ve doğrudan yayıncılık servislerinin onlardan da beter olması nedeniyle umarsızca bir çıkış yolu arıyor. Ha ayrıca bir şeyler daha yapıyor ama netice vermeden, meyve verince olmasa bile en azından tohum çatlayıp filiz çıkmadan bu konuda ağzını sıkı tutmak gibi bir inadı var. Tüm kitaplarını yazdığı mahlası artık bloğunda da (Evet, “blog” kelimesinin G’si yumuşar. Blokun K’si ise yumuşamaz.) kullanıyor.

*Ejderin Mührü (ALMAYIN! Benim yazdığım kitap değil bu, editörün kafasına göre yaptığı değişiklikler ve hatalarıyla dolu bir saçmalık sadece. Bu kitabın imlası, düzenlenmeden önce daha düzgündü lan? Ortadan bölünmüş cümle yoktu en azından. “Düzelteceğiz” demiştim ama artık o kadar da umutlu değilim, neden olmadığıma dair blogda “doğrudan yayıncılık” diye aratarak bilgi edinebilirsiniz. Halihazırda aldıysanız da düzeltme işini yaptıktan sonra -tabii onu da yapabilirsek- bir şeyler ayarlayacağım.)

𐰲𐰓𐰼𐰭:𐰢𐰜𐰼𐰇 ᠡᠵᠲ‍ᠡᠷᠢᠩ ᠮᠥᠭ᠍‍ᠷᠥ اژدريڭ مهرى

INFP 6w5 sp/sx 694 (6w5-9w8-4w3)* EII-Ne RLUEI EFVL melankolik-flegmatik Kaotik nötral

*Üçlü tip teorisinde kanatlar yok biliyorum ama teori devamlı değişip yenileniyor zaten.

☉♓︎   ☽♌︎   Asc♊︎   ☿♈︎♀♒︎♂♈︎♃♓︎♄♈︎♅♒︎♆♒︎♇♐︎⚷♏︎⚸♎︎☊♍︎🜊♏︎

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder