Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

1 Aralık 2019 Pazar

Böyle Yazıya Başlık Maşlık Koymam Ben!

Robinson Crusoe'yu okumuşsunuz. Yalnız aklıma takılan bir şey oldu (kitabı yıllar önce okudum, bu yeni aklıma takıldı), bu Robinson denen gevşek herif paso gemi enkazında bir şeyler buluyor. Yok pirinç, yok barut... İki keçi evcilleştirmek dışında ne yaptın sen Robinson efendi? Paso gidip gemiden malzeme aşırdın. O gemi enkazı olmasaydı iki gün hayatta kalabilir miydin acaba? (Cevap evet. Eğer havasızlık, aşırı soğuk gibi şeyler yoksa aç susuz üç gün hayatta kalabilir insan.)

Yaşlı insanlarla konuşmayı seviyorum; huzur veriyor. Bir deneyin.

Şimdi, aşçılık konusunda şöyle bir durum var: Eğer bir yemeği yapmayı beceremezsen, onun üzerinde ufak değişikliklerle yeni bir yemek olarak pazarlayabiliyorsun. Kazandibi -ki çok severim- buna en iyi örnektir mesela: Sen kalk tavukgöğsünün dibini tuttur, ondan sonra "şekerle biraz daha yaksam yenir bu" deyip bunu yeni tatlı diye sun. Böyle hikayeler doludur yani... Pasta kreması, sufle falan bile orijinalinde çok farklı amaçlarla yapılan şeyler olabilir (aklıma yapım aşamasındaki hatalar apayrı bir şey çıkaracak bu ikisi geldi ilk, ondan yazdım bu ikisini; başka bir sebep, gizli bir bilgi falan yok).

Evet, yazacak başka bir şey aklıma gelmediği için istatistiklere baktım. Bu hafta için Kalpak Çeşitleri ve Doğada Anestezi 9 görüntülenmeyle birinciliği paylaşıyor. Hemen ardından 6 görüntülenmeyle Dağ Evi 8. Bölüm: Tarla ve Sürünüzü Koruma geliyor. 5 görüntülenmeyle haftanın en çok okunan beş yazısının sonunu Ördekle Kaz Arasındaki Farklar ve Sıkıntı paylaşıyor. (Sıkıntı neden bu kadar çok okundu acep?) Yine bu hafta için Türkiye 61, Rusya 42 kez sayfa görüntülemiş; hemen ardından 28 ile Ukrayna geliyor. 19 Fransa, 16 ABD, 7 Mısır, 5 Almanya ve Hollanda, 4 Irak ve Meksika diye gidiyor. %55 kişi Chrome'dan girmiş bu hafta bloga, onu %18 ile Firefox ve %17 ile Safari takip ediyor. %56 Windows, %19 Android, %18 iPhone kullanmış.

Seishun Buta Yarou'nun filmi çıkmış (daha doğrusu çevrilmiş), ben de hazır internet varken seyredeyim dedim ama 1,5 saat lan, oha. 1,5 saatlik filmi oturarak izlemeye kalkarsam belim kırılır benim, bir de altyazıyı takip için boyun aşağıda. O 1,5 saatin sonunda hiç olmadığım kadar kambur olur, öyle de kalırım dedim, o yüzden TV'ye taktım. Önce HDMI sinyal yok dedi, bir şeyler dedi, kabloyu oynattım falan bir şeyler yaptım düzeldi ama bu sefer de görüntü donuk donuk. Resimleri ardı ardına slayt gösterisine koymuşlar gibi duruyordu. TV'den çıkardım, bilgisayarda hiç öyle takılma makılma yok. Bunu yatarak izlemek için bir çözüm bulmam lazım, bir buçuk saat oturarak bir şeyler izlersem ölürüm.
Altı kere mola verip yirmi kere duruşumu değiştirerek de olsa izlemeyi başardım.

Efsane cuma, muhteşem cuma, "Abi valla ben evde de bunu kullanıyorum" cuması... Tamam "kara cuma" denince tepki gösteriliyor diye başka kelimelerle tanımlıyorsunuz ama toplanıp şu Black Friday olayı için tek çeviri bulun. Her kafadan ayrı ses çıkıyor, bu iş böyle olmaz. (Çok biliyorsun sen?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder