Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

28 Aralık 2015 Pazartesi

Planlar hazır

Planlar hazır; inşallah yılbaşından sonra bir çift ateş karınlı semender, bir çift Chinese softshell turtle, bir çift leopar geko ve belki bir B. smithi ile bir çift Xenopus laevis sahibiyim. Semender wild type, CST'lerde zaten morph olayı yok, leopar gekoları olabildiğince wild type'a yakın (çünkü ucuz) bulmaya çalışıyorum. Xenopus laevis'in aslında Wild type'ını daha çok seviyorum ama onu bulmak imkansız gibi bir şey, o yüzden albino tercih edeceğim. Besleme dışında üretim planlarım da var. Aslında yılan da istiyorum ama ona hayatta annem izin vermez; ve ayrıca fare üretmem gerekir. Yılanlar ayrıca daha pahalı; belki bir süt yılanı veya mısır yılanı... Neyse...

Teraryumlar hazır. Daha doğrusu plastik kaplar... Geko için nemli alan (yosun bulmak lazım), substrat (bildiğimiz kağıt peçete koydum) ve teraryum olarak kullanacağım kiler kabı hazır. CST'ler için de DIY dış filtre, ısıtıcı ve aquateraryum olarak kullanılacak kiler kabı hazır. CST'ler için ince kum lazım; onu zaten kaplumbağaları alırken alacağım. Ateş karınlı semenderler ve Afrika pençeli kurbağaları (X. laevis) için zaten paludaryum hazır. Sadece su ve filtreyi koyacağım. Filtre de hazır. Su da dinlenmiş... Yalnız semender ve kurbağalar için su bitkisi (tercihen ince yapraklı, Cabomba cinsi) lazım. Neyse ki onları da semender ve kurbağayla birlikte alacağım. Eskiden sadece besleyeyim diyordum ama bu kez durum farklı. Bu kez ince eleyip sık dokuyacağım, bir dişi bir erkek alacağım... Üretime kararlıyım. Neyse...

Gekoları da bir erkek, bir dişi sipariş vereceğim. Onları sadece sipariş üzerine getiriyorlar. Ah, nasıl da unuttum! Isıtıcı pedler lazım ve bir de seramik ısıtıcı ile termometre/nem ölçer lazım. Onları da pet shoplara bakıp duracağım, olmadı internetten söylerim. Pirinç unu kurdu ilanı gördüm; normal un kurtlarında küçük ve yumuşak olmalarıyla hemen ideal bir yem haline geldiler.

Hadi bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder