Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

6 Nisan 2017 Perşembe

Amasya gezisi & Karesi Atlı Okçuluk Çiftliği

Bir hafta mı, bir kaç hafta mı ne önce; okçuluk yarışması için Amasya'daydım. Yok be, yarışmacı değil; izleyici olarak. Kortej süperdi, kortej... Ne korteji? Yav bir durun, anlatacağım; siz de hemen... Allah Allaaaah..

Sencer Aydın Helallik Kupası kendisi. Neyse; vardık Amasya'ya... Şehir ince uzun ve etrafı komple dağlarla kaplı; tam ortasından da Yeşilırmak geçiyor.

Ozan damarım tuttu, o esnada çiziktiriverdim; evvela sözlü buldum, sonra yazıya geçirdim. Tabii ozan damarım tuttuğundan bolca Yörük esintisi de var içinde. (Osmanlı'nın son döneminde, ferman zoruyla yerleşik hayata geçmiş obam için: https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%BC%C3%A7%C3%BCkelmal%C4%B1,_Pazaryeri Anam da, babam da, dedem de, ninem de bu obadan. Babam Sofular, anam Hacıbekirler -gerçi anneannem de Sofular- sülalesinden)

Hey gidi Yeşilırmak
Kaç yılkı içti sularından
Kaç davar geçti kenarından
Belki Deli Dumrul'un köprüsü
Kuruldu kollarının üstüne
Belki de kuşlar uçtu
Yeşil hoş suyunun üstünde

Bu arada Yeşilırmak'ın suyu dümdüz yeşildi, bildiğin yeşil. Çok fazla alg var; ama bu, ırmağın yaşama son derece elverişli olduğu ve dip yaşamının çeşitli olduğu anlamına geliyor.

Kortej; evet... Okçuların yürüyüşü... Öyle bir görüntü ki aga; sanki Kavimler Göçü esnasında dinlenip yuğ yapmak için (Sencer Aydın'ın vefatı nedeniyle düzenlenen bir etkinlikti) Yeşilırmak kenarını seçmişiz gibi. Alplar, hatunlar, yeniçeriler, sipahiler, Kara Murat... (Evet, Kara Murat... Bizans kalesine casusluğa gidiyor herif; en azından ben olsam kostüme o arka planı yazardım. Ama kendisine göre "Akıncı" imiş, enteresan) Neyse; Tungalar, beyler, şahlar, dervişler...

Tunga dediğim, başında kurt olan iki adam vardı; onlar. (Bildiğin kurttan kapüşon yapmışlar)

Okçuluk sırasında bu Tunga'lardan biri ile bir başka kişi, börk ve benzeri şeyler satıyorlardı. Kurt 750, tilki 500 TL idi. (Tilkiye 200 dese alırdım; ama o fiyata rağmen alıcı bulmayı başardı... Gerçi benim de çok içimde kalmıştı; ama neyse; konumuz o değil)

Başka, başka... Hah! Çerkes erleri de vardı.

Bu arada bayağı bir saat kortejin başlamasını bekledik.

Kral Kaya mezarları vardı; kayayı oyup mezar yapmışlar. Yalnız bayağı fakir bir kralmış herhalde ki, hiç işleme, süsleme vs. yoktu. Belki de bir zamanlar vardı da çaldılar; bilemiyorum. Neyse; ama orada, uzun zamandır görmek istediğim ama orada karşılaşmayı hiç mi hiç ummadığım bir türle karşılaştım: Dikenli keler (Laudakio stellio)

Dikenli keler; Türkiye'de yaşayan üç-dört büyük kertenkele türünden biridir ama cüssesine rağmen zararsızdır. Doğu ve Orta Avrupa'dan Orta Asya'ya dek pek çok yere yayılmıştır; e, haliyle Türkiye'nin de neredeyse her yerinde bulunur. Bu arada, bu tür, Avrupa ve Amerika'da teraryumlarda beslenen bir türdür.

Kral kaya mezarları:
Ve işte o arkadaş:
Ya şunun tipe bak ya, ne sevimli... Psikopat herif... (Herif dedim ama şimdi baktım da; bu büyük ihtimal dişi; tabii emin olamam ama öyle bir izlenim uyandırdı)

Kortej başlamadan evvel, kortej esnasında ve bittikten sonra foto ve videolar:










































































Üstteki videolarda; tüm kortejin geçişini gösteren bir video da var; ama onu arayıp bulup ayırmaya üşendim, kim yapacak şimdi? (Ben?)

Zaten buradan videoları izleyemiyorum; bir dakika, yayınlayıp geliyorum...

Edit: Geldim; videoları zaten yüklemeyi becerememişim.

Yukarıda sadece fotoları bıraktım; videolar bu aşağıda; aralarından tüm korteji kapsayanı bulup sonraya koyacağım.



İşte o tüm korteji kapsayan video:


Amasya'dan başka görüntüler:








Haftasonuysa Karesi Atlı Okçuluk, yani -en azından şimdilik- bağlı olduğum okçuluk grubunun çiftliğine gittim. Ulan yurt var ya... Yurt dediğim çadır.




Atlı okçuların talimi vardı; ama o esnada üşümek ve izlemekle meşgul olduğum için, elimde atlara dair görüntü yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder