Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

2 Ocak 2016 Cumartesi

Börkler

Bu hayatta en sevdiğin serpuş nedir diye sorsalar, hiç şüphesiz börk derim. Börk; Türk, Moğol ve Altayların milli şapkasıdır.

Bazı börkler...











Bir börk çeşidi olan "kalpak":

Börklere devam edelim:

Börk Orta Asya'ya özgü değil. İşte Osmanlı dönemindeki börkler:





Yeniçeri börkü:

Normal börklere devam:

Kadın börkü:

Yukarıdaki arkadaşın erkek olmasına takılmayın, kadın börkü o.
Moğol börkleri:

Neyse, işte böyle...

Ha, bir de; yorum yapın lan! Kaç aydır yazıyorum, bana kazandırdıkları neler? Bir miktar sinir, içini dökebilme yeri... Okuyucu var mı yok mu belli değil... Ne yapayım, illa yorum yapmanız için buraya saçma sapan, sapıkça şeyler mi atayım? Hayır, istediğiniz oysa gözünüze bile sokarım, haberiniz olsun! Bu blog beni bir gün ya ülser, ya seri katil, ya acayip bir deneme yazarı ya da ülserli ve yazmayı seven bir seri katile dönüştürecek! Aman, neyse...

YO-RUM YA-PIN!
Hatta isterseniz bunu başka alfabelerde de yazabilirim.
Old turkic letter N1.pngOld turkic letter I.pngOld turkic letter P.pngOld turkic letter Y1.pngOld turkic letter SEP.pngOld Turkic letter M.svgOld turkic letter R1.pngOld turkic letter Y1.png
Old Turkic letter M.svgOld turkic letter SEP.pngOld turkic letter P.pngOld turkic letter N1.png



ﯿﺎﭙﻦ ﯿﻮﺭﻭﻡ
Ёpум япын

ㅛ룸 ㅑ픈
よるむやぷん
ヨルムヤプン

6 yorum:

  1. Bunları nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık internette kolay bulunuyor. Ama gidip almalılar, denemeli yer bilmiyorum maalesef

      Sil
  2. Şu moğol börklerinden birincisini bulursam çok iyi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diriliş: Ertuğrul sağ olsun, artık Türk börklerini bulmak nsipeten kolay. Ama Moğol börklerini bulabilecek bir yer bilmiyorum ne yazık ki :(

      Sil