Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

25 Ekim 2022 Salı

Durum Raporu: Grup Ödevleri Devam, Cool Doji Danshi, Minecraft'ın Eyer Sorunu

Şu grup ödevleri konusuna biraz daha sallayacağım, daha doğrusu bu kez doğrudan takım çalışması kavramını ele alacağım: Ayrıca takım çalışması bireyselliği (Gerçi bu medya denen pezevenkler için bu tür kavramların bir önemi yok zaten. Ondan sanki hayatta her şey çok güzelmiş gibi paso dram yayınlıyorlar.) ve tanınmışlığı yok eder. Dünyada adını duymayan birinin bulmanın zor olduğu (İmkânsız değil. Hiçbir şey imkânsız değil.) Tarantino'ya dair bir şeyler biliyorsanız kendisinin kendi istekleri, arzuları ve beğenisi dışında hiçbir şeye itimat etmeyen sosyopat bir diktatör olduğunu da bilirsiniz. Newton'un hayatına dair bir şeyler okumuşsanız kendisinin feci derecede kindar olduğundan haberiniz vardır. Takım çalışması bireyi ezip topluma baharat etmekten başka bir boka yaramaz. Gerçi yöneticilerin istediği de her daim budur ama ne kadar gelişim, yenilik, icat, buluş varsa ateşini hep takım çalışmasından anlamayan kibirli, bencil, "dikenli" tipler yakmıştır.

Cool Doji Danshi yayınlanmış ya da çevrilmiş bilmiyorum. Birkaç seriyi İngilizce olarak izlemeden önce neyi beklediğimi de bilmiyorum. Bizim hıyar fansublarla uğraşmak zorunda kalmamanın yanı sıra hem İngilizcem hem de Japoncam gelişir amk. O değil de bazen İspanyolca altyazılı animelere rastlıyorum ki Japonca cümleleri büyük oranda o şekilde de anlayabiliyorum, acaba İspanyolca öğrenmeye mi başlasam? Güney Amerika'ya falan gidecek olursam işe yarar hem. Ulan eskiden bazı seriler Türkanime'ye geç gelirdi ama şimdi hiç çevrilmiyor. Eskiden dediğim de geçen bir iki dönem ha. Neyse, acayip eğlenceli lan. Muhtemelen "sevimli kızlar sevimli şeyler yapıyor" (CGDCT yani  Cute Girls Doing Cute Things) temasının ters halini uygulamaya çalışmışlar ("Daha önce yapılmamış mıydı?" diye sorarsanız hayır. Danshi Koukousei no Nichijou tam olarak o temanın karşılığı değil.) ve gayet başarı elde edilmiş. Ben izlerim şahsen. Bu arada animelerde hedef kitlenin cinsiyetine yönelik ayrımlar her zaman geçerli değildir. Örneğin temel tanımda "shounen" genç erkeklere "shoujo" da genç kızlara yönelik türlerdir ama "shounen" hayranı bir ton kız "shoujo" hayranı bir ton erkek de bulabilirsiniz. Diğer şeylerde de istisna var tabii yani gayet aksiyon filmlerini seven kızlar veya pembe dizi izleyen erkekler vs. var ama animelerde bu durum istisna olarak tanımlanabilecek gibi değil, direkt pratiğin teorinin içinden geçmesi durumu var. Hah, neyse; ama CGDCT temalarında hedef kitle büyük oranda erkeklerdir ve Türkiye gibi "Erkek karakter olmazsa izlemem aga." gibi nereden geldiği meçhul bir tavra sahip olan istisna kitleler dışında bu animelerin hayran kitlesi de büyük oranda erkeklerdir. Hah işte onu diyeceğim; Cool Doji Danshi de bu CGDCT temasının eril eşleniği (eşlenik mi?). Dolayısıyla dünya çapında hedef kitlesi kızlar olacaktır ve hayranları da ağırlıkla (dediğim gibi her şeyde istisna var, herhangi anime de bundan azade değil) kız olacaktır ama Türkiye'de erkek izleyicilerden fazlasıyla çekebilirler. Yani "Erkek karakter olmayan anime izlenmez aga." diyen birinin mantıken temel kastı ("cast") tamamen erkek karakterlerden oluşan bir animeye bayılması gerekir (Aristo'yu da mezarında ters çevirdik, tam oldu.). Neyse, özetle Türkiye'de komedi animelerinin pek kazanamadığı kadar bir popülerlik kazanabilir yani; onu diyorum. Ben sevdim şahsen, gerçi bana SoL komedi de, gerisini anlatmana bile gerek yok. Bu arada Hayate (yani başkarakter, en azından ilk bölümün başkarakteri) yakışıklı olması hariç aynı ben amk ekankad. Müthiş lan. Gerçi eleman yakışıklı olduğunun pek farkında değil gibi ve ben de öyle dış sesin anlattığı kadar bir şey göremedim ama konu bu değil. Aslında Japonya'da yakışıklılık algısı böyleyse tez zamanda Japon bir hatunla tanışsam iyi olabilir. Derdimi anlatacak kadar Japoncam da var neticede. Ondan sonra tam anlamıyla kendi yazdığım karaktere dönüşüp hayatımı mutlu mesut geçiririm herhalde. Ulan bu benden de beter çıktı. Çok eğleniyorum lan knslsşf. Gerçi ben de o model kıyafetlerin varlığını bilmesem (Bir ara bir şey için yaka modellerine dair kapsamlı araştırmalar yapmam gerekti de. Evet, bazen alakalı alakasız şeylere dair kapsamlı araştırmalar yapmam lazım olabiliyor.) aynı tepkiyi verebilirdim, doğru.

Şu sıralar bir miktar oyunlara takmış durumdayım. Minecraft'ta eyer yapılamaması kadar boş beleş bir şey yok bu arada. Hayır bir de atlar oyuna eklenmeden önce yapabiliyorduk yani... Ulan güneş enerjisi sistemi yapabilme becerisine sahip olan Steve/Alex neden ve nasıl eyer yapamıyor? Eyer ulan bu? Dericiliği mi yok desek dericiliği var, demirciliği mi yok desek demirciliği var, yün mü eğiremiyor desek onu da yapabiliyor... Boya moya da yapabilen bir insan evladı. E ahşap işlemede de mahir. Ne diye eyer yapamıyor bu? Onu niye bilmiyor yani? Kayıp zanaat mı bu, nedir? İşte o yüzden diyorum MC için detaylı ve resmî bir kurguplan ("lore") metni, hikâyesi, bilmem nesi lazım diye. Eyeri neden yapamadığımızı öğrensem rahatlarım lan. Harbi bak.

Delinin teki. Israrla umut etmeye çalışıyor. Gölgesini kovalamakla meşgul. Erdem Ö. Hayali mahlasıyla kitap* yazdı.

*Ejderin Mührü (ALMAYIN! Benim yazdığım kitap değil bu, editörün kafasına göre yaptığı değişiklikler ve hatalarıyla dolu bir saçmalık sadece. Bu kitabın imlası düzenlenmeden önce daha düzgündü lan? Ortadan bölünmüş cümle yoktu en azından. Düzelteceğiz. Halihazırda aldıysanız da düzeltme işini yaptıktan sonra bir şeyler ayarlayacağım.)

𐰲𐰓𐰼𐰭:𐰢𐰜𐰼𐰇 ᠡᠵᠲ‍ᠡᠷᠢᠩ ᠮᠥᠭ᠍‍ᠷᠥ اژدريڭ مهرى

INFP 6w5 sp/sx 694 (6w5-9w8-4w3)* EII-Ne RLUEI EFVL melankolik-flegmatik Kaotik nötral

*Üçlü tip teorisinde kanatlar yok biliyorum ama teori devamlı değişip yenileniyor zaten.

☉♓︎   ☽♌︎   Asc♊︎   ☿♈︎♀♒︎♂♈︎♃♓︎♄♈︎♅♒︎♆♒︎♇♐︎⚷♏︎⚸♎︎☊♍︎🜊♏︎

 𐰼𐰓𐰢:𐰇𐰢𐰼 ᠡᠷᠲ‍ᠡᠮ ᠥᠮᠧᠷ اردم عمر Erdem Ömer

ㅔㄹ뎀 ㅓ맬 エルデム・ヨマー ᛖᚱᛞᛖᛗ ᛟᛗᚫᚱ

埃德姆歐瑪爾 Ердем Өме́р

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder