Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

7 Ekim 2022 Cuma

Durum Raporu: Anime, Hayvanlarım ve Genel Stres Seviyesi (*), Fikirler (ya da Onun Gibi Bir Şey)

*Başlıktaki parantez içi yıldız: Ulan Bilimsel Makale Başlığı Gibi Oldu... "Hayvanlarım" Kısmını da Dahil Edince Ranobe Başlığına da Dönüyor.

BNHA bir acayip başladı. Şu anlamda acayip: Ben daha önce BNHA izlerken gaza geldiğimi hatırlamıyorum. Şimdiye kadar klasik izle geç "shounen" idi kendisi ama bu sezon başlangıcı bir gaza getirdi. Belki benim kafamı meşgul edecek bir şeylere ihtiyacım olduğundandır. Gerçi yorumlarda da aynı şekilde gaza gelenler olmuş. BNHA kitlesi ayrı leş Türkanime kitlesi ayrı leş olduğundan bu konuda iyimser olmalı mıyım emin değilim gerçi. Yalnız o değil de bu sezon Isekai Nonbiri Nouka dışında da bir haremci çiftçimiz  varmış. Garip yani. Noumin Kanren no Skill bakka Agetetara Nazeka Tsuyoku Natta'dan bahsediyorum. Yofukashi no Uta'nın finali -eğer 2. sezon gelecekse- güzeldi. Yok biz NGNL'nin, işte efendime söyleyeyim Hataraku Maou-sama'nın falan yolundan gidiyoruz diyorlarsa o finali kıvırıp... Öhöm. Neyse. Bu arada Noumin Kanren no Skill bakka Agetetara Nazeka Tsuyoku Natta... Eee... Ya yapacağınız CGI'ı. Ulan Kuro no Shoukanshi'nin CGI'ı bile daha güzeldi ya. Bir de ta bölümün başına koymuşsunuz CGI'ı, iyice beter olmuş. O iğrenç CGI'ı orman ejderinin ardına "Dınn dınn dıınnn..." müziği konmuşlar bir de utanmadan ya. Çekilir mi bu emin değilim. Yalnız bölümün başındaki (yani openingden sonraki) ilk diyaloğa bakınca yazar efendi (Ulan bunun ranobe olmama ihtimali yok ya! Bak düşük değil, direkt 0.) Stardew oynayıp da bunu yazmaya karar vermiş gibi duruyor. Eh, kimin ilhamını nereden alacağına karışamayız tabii. O değil de eğlenceli lan. İzlerim muhtemelen. O değil de eleman resmen Stardew oynarken ben amk. Prensesi kurtardıktan sonra (Açıklamadılar ama o kızın prenses olmama ihtimali de yok. Yine %0. O değil de böyle başlayıp beni feci göt edecek bir iskeai'ın çıkmasını da feci arzuluyorum.) "Ekinleri sulamam lazım..." diye köye dönmeye çalışmak, haydudu yendikten sonra "Amman geç kaldım!" diye pazara mal yetiştirmek falan sknlesckşsd. Yeminle Stardew veya benzeri bir oyun (Ne bileyim, Harvest Moon falan) oynayıp oynayıp yazmış yazar bunu ya jksnmlsşdf. E demiştim, "Ben prensesim." dedi işte kız. Tamam, şeytan krala çiftçilik hakkında brifing vermesinden itibaren "Olmuş bu." dedim. Net izlerim. jakıasldasş Ulan ya... Bu arada hazır final yapmışken Mamahaha no Tsurego ga Motokano datta hakkında da konuşacağım. Adının da etkisiyle dandik bir komedi bekliyordum ama bir bölüm arayla yaptığı öyle girişler var ki animeyi fazlasıyla ilgi çekici ve derin hale getiriyor. Hiçbir şey beklemediğim bir anime ağzıma ağzıma çakıyor birkaç bölümde bir. Vay aq. Tensei shitara Ken Deshita -ki adını ilk gördüğümde Rimuru reisin yeni sezonu, spinofu falan sandım- daha baştan aldı beni çünkü kitlesi olmayan en alt seviye isekai animelere bayılan bir hayatsızım. Leadele'i ve 300 yıl boyunca balçıkça ("slime") öldüren sarışın cadının animesini de seviyorum. Hem içedönük hem içine kapanık hem asosyal olmak çok zor amk, keşke birinden biri olmasaydım. Bu arada evet, üçü farklı şeyler. Kılıç olarak reenkarne olanı da yaptılar ya... Otomat olarak reenkarne olanın animesi ne zaman çıkacak acaba? Çıkacağını biliyorum çünkü. Hah, neyse; kılıç dedik. O kılıç da kedi kızın elinde. Ulan mis gibi isekai hayatı be. Ya da ben artık çıldırıp zaman zaman "Keşke anime kızı eteği olsam..." diye şeyler düşünebilecek kadar geri dönülemez bir ruh bozukluğundayım, o da olabilir tabii. 2. bölümden itibaren dedim ki "Net izlenir bu." Ulan hiç değilse "Aman kesmeyeyim..." şeysi yok, bam güm dalıyor şerefsizlere. Nell ablamızı gerçi Fran'dan daha çok sevdim, hatun tam benim kafadan kalwsefş. Ben bu Shinobi no Ittoki'yi normalde izlemeyecektim çünkü konusunu okuyunca bir of çektim (Karşıki dağlar yıkılmadı, hayır; ama sallandılar.). Peki neden izledim de buraya yatıyorum? Kapaktaki okul üniformalı, maskeli anime kızı yüzünden. Daha bölüme başlamadım ama eğer gıcık bir karakter değilse muhtemelen sırf onun için izleyeceğim. İlk bölüm çok boş geçiyor ya, maskeli kız da o kadar da ilgi çekici bir karakter değil. İlk üç bölümde ilgi çekici bir şeyler olmazsa muhtemelen izlemem bunu. Bu arada, ilk bölümün sonlarında ilgi çekici hale geldi ama her an tekrar sallantıya düşebilir. Bal tuzağı klişesineyse değinmek bile istemiyorum. Dediğim gibi ilk üç bölüme göre bir bakacağım. Kage no Jitsuryokusha ni Naritakute! sırf konusunu okuduğumda bile "İzlenir lan bu!" tepkisi verdiğim bir yapım ama böyle bir seriyi mahvetme olasılıkları yüksek. Ben Japonları, en azından bunların ranobe yazımıyla, manga çizimiyle, anime yapımıyla falan uğraşan kısmını artık tanıdım aga; Lyocris Recoil'i mahvetmemeleri bile çok büyük bir şok olmuştu benim için. Doğru düzgün yaparlarsa efsane olabilir, en azından konuya göre öyle, ama suikastçı isekaiını ne hale getirenlerden o kadar da büyük beklentim yok. Evet, izlerim ben bunu.

Şöyle bir şey fark ettim: Hayvanlarım varken daha az stresliydim. Tabii arada yine "Bir apartman dairesinin köşesinde yapayalnız geberip gideceğim ve öldükten on yıl sonra adımı kimse hatırlamayacak" (Bu arada kitap yayımlattığımdan beri "ve" ve sonrası tedavülden kalktı, yerine "şu kitabı düzeltmeden ölürsem üzülürüm" geldi.) ataklarım falan oluyordu ama genel stres seviyem daha azdı, psikolojik durumum da daha stabildi. Hayvan dediğin bakım istiyor tabii ki hayvanlarıma kendimden daha iyi bakıyorum. Hayvanlara bakarken biraz olsun kendimden, kendi derdimden, kendi hayatımdan, dünyadan falan uzaklaşabiliyordum. Absürt komedi ve SoL anime, özellikle SoL isekai sevmem de bununla bağlantılı zaten. Ulan zaten kendi evim ve yeterince gelirim olsa (gerçi şu ekonomide ikisi de hayal ama n'apalım) evi kedisiyle, köpeğiyle, balığıyla, sürüngeniyle, börtü böceğiyle (Börtü böcek: Karides, kerevit, yengeç, çıyan, un kurdu, Afrika dev salyangozu... Keşke Meksika kırmızı dizli tarantulaları, imparator akrepler ve en az bir yılan türü yasal olsa.), kuşuyla, kemirgeniyle, kirpisiyle (Kirpiler yasal mı ki? Bu arada evet, kemirgen değiller. Tavşanlar da kemirgen olarak sınıflandırılmıyor.), tavşanıyla hayvanat bahçesine çevireceğim ama şu anki durumumda nano akvaryum bile kuramıyorum -ki zaten küçük akvaryum sevmem. Gerçi son zamanlarda aşırı derecede küçük akvaryum videosu izlediğimden ufak bir karides tankı arzusu da hasıl oldu ama konu bu değil. Ha, nasıl? Hatun mu? Sevgilim olması ihtimali... Bu konuda konuşmak istemiyorum, sadece umut etmek istiyorum. Olasılığın düşüklüğü ya da onlar gibi şeyler hakkında zırvalamak moralimi bozmaktan -ki zaten sağlam değil- başka bir şeye yaramıyor. Her neyse, aslında, birini bulmayı başarırsam da bu muhtemelen pek sorun olmayacaktır. Yani... Bu konu hakkındaki durumları nasıl bilmediğim bir tanesi hariç "güzelmiş" veya "şirinmiş"ten daha derin hisler beslediğim kızların hepsinin hayvanlarla arası iyiydi. Ulan böyle de şıpsevdiymişim gibi oldu, halbuki biri sırf ben "Ben bu kıza karşı ne hissediyorum?" diye düşünürken sevgili yaptı. Neyse, konu bu değil. Değil de... Konu ne ki? Yani... Hayvanlarım -veya hayvanım- varken genel stres seviyem daha düşüktü. Sadece bunu yazmak istemiştim ama konu nerelere geldi.

Birtakım bir artık iş fikri mi desem, arzu mu desem, istek mi desem... Öyle bir şeylerim var. Mesela bunlardan biri, daha önce de bahsettiğim küçük bir Ege kasabasına yerleşmek isteyenleri Afyon'un, Kütahya'nın, ne bileyim Uşak'ın köylerine gönderecek bir emlak ajansı kurmak. Hazır yeri gelmişken Uşak ve Amasya'nın adı değişsin kampanyası da yapıyorum. Ters bu adlar, Amasya'nın adının Uşak, Uşak'ın adının Amasya olması lazım. Amasya diye Karadeniz şehri mi olur lan? Bir diğeri de sadece Akdeniz Akşamları'nı öğretecek bir gitar kursu. Akort, nota, gitarın tarihçesi falan filan yok; sadece Akdeniz Akşamları. Tabii daha fazla para verene daha ileriyi de öğretiyoruz ama en düşük ücrete Akdeniz Akşamları'nı öğretip yolluyoruz. Bence iki taraf için de kârlı bir antlaşma.

Delinin teki. Israrla umut etmeye çalışıyor. Gölgesini kovalamakla meşgul. Erdem Ö. Hayali mahlasıyla kitap* yazdı.

*Ejderin Mührü (ALMAYIN! Benim yazdığım kitap değil bu, editörün kafasına göre yaptığı değişiklikler ve hatalarıyla dolu bir saçmalık sadece. Bu kitabın imlası düzenlenmeden önce daha düzgündü lan? Ortadan bölünmüş cümle yoktu en azından. Düzelteceğiz. Halihazırda aldıysanız da düzeltme işini yaptıktan sonra bir şeyler ayarlayacağım.)

𐰲𐰓𐰼𐰭:𐰢𐰜𐰼𐰇 ᠡᠵᠲ‍ᠡᠷᠢᠩ ᠮᠥᠭ᠍‍ᠷᠥ اژدريڭ مهرى

INFP 6w5 sp/sx 694 (6w5-9w8-4w3)* EII-Ne RLUEI EFVL melankolik-flegmatik Kaotik nötral

*Üçlü tip teorisinde kanatlar yok biliyorum ama teori devamlı değişip yenileniyor zaten.

☉♓︎   ☽♌︎   Asc♊︎   ☿♈︎♀♒︎♂♈︎♃♓︎♄♈︎♅♒︎♆♒︎♇♐︎⚷♏︎⚸♎︎☊♍︎🜊♏︎

 𐰼𐰓𐰢:𐰇𐰢𐰼 ᠡᠷᠲ‍ᠡᠮ ᠥᠮᠧᠷ اردم عمر Erdem Ömer

ㅔㄹ뎀 ㅓ맬 エルデム・ヨマー ᛖᚱᛞᛖᛗ ᛟᛗᚫᚱ

埃德姆歐瑪爾 Ердем Өме́р

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder