Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

22 Nisan 2021 Perşembe

İşte, Durum Raporu... Hah, Bu Başlık Güzel Bak. Durum Raporu: İsekai Maou, Geçen Yazı Hakkında İki Şey ve Çocukluk Arkadaşı Serisi (Ben Öyle Serinin Yazarını...)

Isekai Maou to Shoukan Shoujo no Dorei Majutsu'nun 2. sezonu iğrenç. Ulan sanki farklı bir anime izliyormuşuz gibi. İlk sezonda ana hikayenin yarısını ve birkaç yan hikayenin (biri de ilk sezondaki yan hikayelerin en önemlisi) kalbini oluşturan Shera saçma sapan fanservis karakteri haline getirilmiş, ilk sezonun ana hikayesinin merkezi olan Rem (Rem Galleu, öbür Rem başka animede) animede var mı yok mu belli değil... "Bir yürüyün lan." diye sağa sola görülmedik büyüler ateşleyen Diablo her gördüğüne "Oha amma güçlü!" diye şaşırıyor, bir iç sesi aynı kalmış. İlk bölümdeki o dokunaç sahnesinden bahsetmek bile istemiyorum, anime ile hentai arasındaki sınır kalktı da bizim mi haberimiz yok? Ulan ilk seride de hafif ecchi, fanservis falan vardı ama bildiğin fanservis animesine döndürmüşler bu sezonda. Sanki ilk sezondaki fanservis sahneleri kesip kolaj yaptılar da yeni sezon diye yutturuyorlarmış gibi bir sezon... Hele bu sezonun ana hikayesinin kalbini oluşturacağı belli olan başrahibe (başrahibeye) hiç girmiyorum, sırf "Diablo adamsın, Tanrı'sın." diye dolaşacak gibi gözüküyor şimdilik. Tamam daha 2 bölüm oldu da bir ilk sezonun ilk 2 bölümüne bakalım bir bunun, resmen farklı bir anime izliyormuşuz da tesadüfen bazı karakterlerin isimleri ve tasarımları aynıymış gibi bir sezon oluyor. Bu ne lan?

Şu geçen dediğim yüklemdeki iyelik ekleri hakkında konuşacağım. İşin ilginç yanı bu yükleme eklenen iyelik ekleri Türkçe dışında hiçbir dilde yok, gerçi ön Türkçede bile yoktu. Yüklem sonrasına konan zamirin kısaltılıp birleştirilmesiyle oluştular: Yaptı men (ben)>Yaptım, Yaptı sen>Yaptın, Yaptı bizik (biziz)>Yaptık, Yaptı siz>Yaptınız, Yaptı onlar>Yaptılar.

Dünya dili İngilizceden bahsederken maddeleri karıştırmışım. Tam tersi olacak: Üçüncü ikincinin, ikinci de birincinin sebebi.

Ya, şu "çocukluk arkadaşının kaybetmediği anime" şeysinin yapımcıları... Senarist, yazar, mangaka, alayınız: Lan bir siktirin gidin ya. Ortaya çıkardıkları saçma sapan fotoğrafla "Hatırlamıyor ama bunla da çocukluk arkadaşı aslında o." kısmına gireceklerini belli ettiler. Ya bir yürüyün ya, bu anime benim için bitmiştir. 3. bölümde devam etmem için çok büyük bir sebep olmazsa salarım. Hay... Biliyordum ya, biliyordum böyle yapacağınızı. Sizin Allah belanızı versin. Hatta sadece Allah değil Buda, Amaterasu, efendime söyleyeyim Vaiśravaṇa falan da belanızı versin. Bir gidin be, yeter ya. Böyle yazar olmaz olsun ama ya... Zaten fotoğraf olayından girişi sonraya da bırakmadılar, hemen bu bölümde hallettiler. Harbiden ben ta... Siyahlı da gıcık bir karakter olmadığından çok laf da edemiyorum. 3. bölümde çok önemli, çok iyi bir şey olursa bırakacağım harbi. "Hatırlamıyor ama bunla da çocukluk arkadaşı o." saçmalığını izlemek istesem gider bunların ağa babası Nisekoi'ya tekrar başlar, yetmez mangasını okurum. Ya da yıkıklığıma yıkıklık katacak bir seri izlemek istesem adını unuttuğum, Kazuya malının başkarakter olduğu kiralık sevgili serisini izlerim. Ulan janrı içinde kaliteli ama insanı kanser eden seri izlemek istesem kargalı Haru'nun serisine (Onun da adını hatırlamıyorum, ne tesadüf.) yarım bıraktığım yerden devam ederim. Bu ne lan böyle? Bu arada kargalı Haru'nun serisinde diyaloglar ve karakterlerin çoğu kanserdi ama en azından konudur, arka plandır falan sağlamdı. Bu çocukluk arkadaşı serisinde de böyle aşağı yukarı, en azından bir romantik komedinin sahip olması gereken arka plan ve konuya çoğu romantik komediden daha fazla sahip. Yalnız harbiden, biliyordum ya, biliyordum böyle yapacaklarını. Zaten seriyi "Beyaz mı siyah mı, seç bakalım." (Karakterlerden birinin adı Shiro=Beyaz, öbürününki Kuro=Siyah içeriyor.) serisine çevirdiler... Lan arkadaşım, gider harem izlerdim böyle bir şey izlemek istesem. Şerefsiz yazar. Dur taktım ben bu adama, başka animeye veya mangaya çevrilmiş ve benim bildiğim, okuduğum (animede de altyazı okuyoruz sonuçta [Oha! Üstat hiç kasmasaydın, bu nasıl bahane?].) seriler yazmış mı, neleri yazmış ona bir bakayım. Yok, mangaya/animeye çevrilen tek serisi buymuş. Gerçi fotoğrafı falan yok, mahlas olabilir adı. Birden fazla mahlasla farklı şeyler yazıyor olabilir. Ben de yapabilecek tıynette bir insanım, oradan biliyorum. Yine George Orwell de bunu yapan bir insan evladıydı kendisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder