Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

30 Mayıs 2016 Pazartesi

Değişik yaylar

YAY RESMİ
Millet:
Tip:
Temel malzeme:
Sırt malzeme (İç):
Boy:
Ön malzeme (Ön):
İp:
Yapıştırıcı:
Not:

Millet: Türk
Tip: Çok malzemeli
Temel malzeme: Akçaağaç, nadiren kızılcık
Sırt malzeme (İç): Manda boynuzu, geyik boynuzu, nadiren geyik kemiği
Boy: 110-140 cm.
Ön malzeme (Ön): Sığırın aşil tendonu
İp: Yarışma ve av yaylarında ipek, savaş yaylarında koyun ya da keçi bağırsağı
Yapıştırıcı: Balık tutkalı (Mersinbalığının hava kesesi, nadiren yayınbalığının hava kesesi)
Not: Hunlardan Osmanlı'ya kadar kullanılan yaydır. Farklı Türk halklarında ufak değişiklikler geçirmiştir. At üstünde kullanıma uygundur. Atış mesafesi çok fazladır.

Millet: Türk
Tip: Tek malzemeli
Temel malzeme: -
Sırt malzeme (İç): Akçaağaç
Boy: 110-140 cm.
Ön malzeme (Ön): Karaağaç
Yapıştırıcı: Muhtemelen balık tutkalı
İp: İpek
Not: At üstünde kullanıma uygundur, atış mesafesi üsttekinin yarısı kadardır.

Millet: İngiliz başta olmak üzere tüm germen halklar
Tip: Tek malzemeli
Temel malzeme: Porsuk ağacı
Sırt malzeme (İç): Yok
Boy: 2 m.
Ön malzeme (Ön): Yok
Yapıştırıcı: Yok
İp: Bilgi bulamadım
Not: İngiliz uzunyayı (Longbow) olarak geçer; ama Germen halklarının hepsince kullanılır. At üstünde kullanıma uygun değildir. Atış mesafesi çok azdır.

Millet: Japon
Tip: Çok malzemeli
Temel malzeme: Bambu (Doğal olarak, Uzakdoğunun taşı toprağı bambu sonuçta)
Sırt malzeme (İç): Kayın
Boy: 220 cm.
Ön malzeme (Ön): Sinir
İp: Bilgi bulamadım
Yapıştırıcı: Muhtemelen balık tutkalı
Not: At üstünde kullanmaya uygundur. Atış mesafesi orta derecedir.

Millet: Kore
Tip: Çok malzemeli
Temel malzeme: Bambu
Sırt malzeme (İç): Boynuz (Ne boynuzu olduğunu bulamadım)
Boy: Tam olarak bilgi yok; yaklaşık olarak 100-200 cm. diyebiliriz. (Türk yaylarından biraz daha uzun ama sadece biraz; 180 cm. civarıdır muhtemelen)
Ön malzeme (Ön): Lif (Sarılı kısım)
İp: Bilgi bulamadım
Yapıştırıcı: Muhtemelen balık tutkalı
Not: At üstünde kullanıma uygundur. Atış mesafesi Japon yayı ile Türk tahta yayı arasındadır.
Geleneksel Kompozit Macar Olimpik yay G / 328 - Grozer Csaba -  - At Okçuluk Olimpik Yay Mağaza
Millet: Macar
Tip: Çok malzemeli
Temel malzeme: Ahşap (Hangi ağaç olduğunu bulamadım)
Sırt malzeme (İç): İnek boynuzu
Boy: 100-150 cm.
Ön malzeme (Ön): Sinir (Hangi hayvanın hangi siniri olduğunu bulamadım), keçi kemiği (Uçlarda; ipin yaya takıldığı, kıvrık yerlerde)
İp: Bulamadım
Yapıştırıcı: Bilgi bulamadım
Not: At üstünde kullanıma uygun. Atış mesafesi hemen hemen Türk yayı kadardır.

Millet: Pers/Fars (İranlı)
Tip: Çok malzemeli yay
Temel malzeme: Ahşap (Ne ağacı olduğunu bulamadım)
Sırt malzeme (İç): ?
Boy: 100-150 cm.
Ön malzeme (Ön): ?
İp: ?
Yapıştırıcı: ?
Not: At üstünde kullanıma uygun.

Millet: Moğol
Tip: Çok malzemeli
Temel malzeme: Huş ağacı
Sırt malzeme (İç): Yok
Boy: 100-150 cm.
Ön malzeme (Ön): Koyun kemiği (Bütün halde değil, parça parça)
İp: İpek, koyun bağırsağı
Yapıştırıcı: Balık tutkalı
Not: Etrafı kaynatılmış huş kabuğuyla kaplanır. At üstünde kullanıma uygundur. Atış mesafesi çok malzemeli Türk yayı ile hemen hemen aynıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder