Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

24 Şubat 2016 Çarşamba

"Kafamdaki delilleri toplamak için izin istiyorum sayın hakim!"-2: Biraz daha kendimden bahsedeyim ve sucul gezinin ayrıntıları

Bir önceki yazımda (hem bunun biri, hem de direkt bir önceki yazı) "öyle görünmesem de çıkarcı" biri olduğumu söylemiştim. Ama "çıkar" anlayışım biraz farklı. "Yapmayı/olmasını istemesem de bana yarar sağlayan şey" değil, daha çok şu: "Yapmayı/olmasını istediğim ve bana zararı olmayan şey" Evet, çıkar anlayışım bu. Biraz "gizemli bir tip" olduğum söylenebilir. Yanlış anlamayın, bu görünümü özellikle çizmiyorum. Sadece kendimden bahsetmeyi fazla sevmem. Çoğu zaman çok yakınlarıma bile çok az şey söylerim. İçimde kopan fırtınaları nadiren çevreme yansıtırım. Bu, tamamen kendim hakkında konuşmayı sevmemem ve avuç içine alınmak istemememden. Hani, sanki insanlar her şeyimi öğrenirlerse rahat edemeyecekmişim gibi. (Kimini sadece kendim bildiğim, kimisi başkasına ait olduğu için onun/onların da bildiği bir ton sırrım var mesela) Neyse, onu boş ver... Önceki yazımda bahsettiğim "yük" hafifledi biraz. Nedenini ben de tam bilmiyorum ama mutluyum. Çünkü bu "çıkar" anlayışıma uyuyor.

Şu pek bir şey elde edemediğim sucul geziyi anlatayım. Öylece çıktık. Plan mlan yok, direkt aklımıza esen su kaynağına gittik. Bir barajdı; adını hatırlamıyorum. Epey büyüktü. Aslında biraz midye ve balık (özellikle acıbalık - Rhodeus türleri.*) bulmayı istiyordum.

*Acıbalık aslında sadece R. sericeus türünün adı sayılıyor ama diğer Rhodeus'ların Türkçe isimlendirmesi olmadığından onlara da "acıbalık" demek durumundayız.

Ama olmadı... Sadece emers (yarı-sucul*) bir üçgül (Trifolium spp), türünden emin olmadığım bir su bitkisi ve biraz da kum buldum.

*Emers de yarısucul, amfibik de yarısucul. Peki farkı ne? Emers bitkiler için kullanılır, hayvanlar için kullanılmaz. Ama amfibik hem hayvan hem de bitkiler için kullanılabiliyor? Amfibik, suyun dışında da ama bir şekilde suya bağımlı yetişen bitkilerdir. (Örnek olarak nilüfer ve Dracaena cinsi bambuları verebiliriz) Emers bitkiler ise kurak ortamda da, sulak ortamda da yetişebilir. Aslında şöyle; amfibik "karada yaşayabilen su canlısı" iken, emers tam tersi "suda yaşayabilen kara canlısı"dır.

Bitkiler alışma aşamasındaydı, yarın dikeceğim akvaryuma. Hadi gülg.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder