Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

30 Haziran 2020 Salı

Evren Çemberinin Ateşi - 4. Bölüm Final: Gecik'in Valkür Köyü


Evren G7, MS 2020, Kanada Krallığı/Quebec

Leo Gecik’e gelmişti, “bir A123 insanına ölümden sonra verilen ihsan” Valkür jargonunda evrenlerin çok uzun isimleri vardı. “Yakınlarda bir valkür köyü olacaktı.” Çoğu evrende Kızıl Evren valkürleri insanların arasında, insan gibi yaşarlardı ama Gecik Dünyası biraz farklıydı. Burada insanlardan uzakta, gizli köylerde yaşayan birçok varlık vardı, o yüzden valkürler de kendilerine büyüyle gizlenmiş bir köy kurmuşlardı. “Eridung bunu nasıl yorumlardı acaba? Büyünün türünü…” Gecik’te genel olarak iki çeşit büyü olduğu söylenirdi: Doğuştan gelen bir ihsan olan “gerçek büyü” ve nasıl yapıldığını bilen herkesin yapabileceği “zayıf büyü.” Gecik Kralı, valkürlerin Kızıl Evren’den getirdiği, kanlarında olan büyüyü -özellikle de evren çemberinin gücünü- nasıl yorumlardı acaba? “Özel güç bence.” Dedi arkasından bir ses, Leo aniden döndü. Melankolik bir gülümsemeye sahip, siyah-kahve uzun sayılabilecek saçları ve kısa sakalları olan genç bir adam. Kanadaların (Kanadalılar değil, Kanadalar; Gecik’te doğru ifade buydu) giydiği tarzda bir oduncu gömleği ve rakun kürkünden başlık giymişti. Gömleğin düğmeleri iliklenmemiş, üste alınan cekete benzer kıyafetin kolları kürkle belirginleştirilmişti ve kürklerden püsküller sarkıyordu. Belinde balçakları yılan, kabza topuzu kedi başı şeklinde bir uzun kılıç vardı. Başındaki başlık akçaağaç yaprakları ve gümüşten tilkilerle süslenmişti. Leo adamın kim olduğunu biliyordu: Gecik Dünyasının kralı, Gecik Kralının İradesi’nin kullanıcı, Eridung. “Özel güç derken?” Eridung sıkıntıyla başını salladı, “Bilmen gerekiyor. Gecik’te var olan yegane güçler gerçek büyü ve zayıf büyü değil. İnsanlara çok az oranda bahşedilen ‘özel güçler’ de var. Siz Kızıl Evren valkürlerinin Evren Çemberinin Ateşi dediğiniz güç, Gecik için bir özel güç.” Bizi biliyor musun, dedi Leo, elini savunma yapmak üzere hazırlamıştı. “Ayrıca düşünceleri duyabiliyor musun?” Yeterince yakınsam, dedi Eridung, “Ve eğer istersem Gecik’in halklarının düşüncelerini duyabilirim; sonuçta Gecik Dünyası, benim irademe hizmet eder. Sen Gecikli olmayabilirsin ama Kızıl Evren’in valkürleri… Birkaçınız benim dünyama yerleştiğinde varlığınızdan ve yapabildiklerinizden haberdar oldum. Gecik Dünyasının fantastiklik oranını artırdığınız için size ses çıkarmadım; dolayısıyla siz Gecik halklarındansınız. Bilirsin, Gecik’te elfler, vampirler, gulyabaniler gibi şeyler de var ama hiçbiri sizin kadar fantastik değil. Sizler A123 mitolojisinde yeri olmayan varlıklarsınız -Odin’in valkürleri var ama siz oldukça farklısınız- biraz ilgimi çekiyorsunuz.” Bu arada Gecik’in yaşanmış en son zamanı, diye soracak oldu Leo, Eridung sözünü bitirmesine izin vermeden cevapladı: “Gecik Kralının İradesi’ne bağlı. Onunla Gecik’in zamanını istediğim kadar ilerletebiliyorum, insanları izlemek bazen sıkıcı oluyor, anlarsın ya. Her neyse, artık istediğin yere gidebilirsin. Buraya senin için gelmedim, onun için geldim.” Eridung, Leo’nun arkasında bir yer gösterdi, Leo döndüğünde bir canavarla göz göze geldi. Kara ateşten oluşuyormuş gibi duran, kan kırmızı gözleri parlayan devasa bir kurt. “Bu ne be?” diye bağırdı Leo. Eridung umursamazca yanıtladı: “Gölge kurdu. Bir Dengeleyici.” Dengeleyici? Leo bir süre düşündü, sonra hatırladı. Dengeleyiciler Gecik Dünyası’nın “oyun bug’ları” gibiydi, eğer çok fazla artarlarsa Gecik yok olurdu; ama eğer hiç var olmazlarsa gerçek büyüyü baskılayacak ve Gecik Kralının İradesi’ni dengeleyecek bir şey olmaz ve bu sefer Gecik dünyası bu iki gücün ağırlığı altında ezilerek yok olurdu. “Dengeleyicileri yok edenlerin waifu ve dosuto’lar olduğunu sanıyordum?” dedi Leo.

-Tarihten haberin var mı?
-MS 2020.
-Hayır, yani hangi gündeyiz.
-?
-31 Ekim, Samhain. Bugün hiçbir waifu gücünü kullanamaz ve dosutoların sayısı ya da güçleri Dengeleyicilerin tamamını yok etmek için yeterli değil. Ayrıca… Arada benim de eğlenmem gerek, Gecik Kralının İradesi’ni kullansaydım o arkandaki çoktan yok olmuş olurdu zaten. Bir itiraf: Waifular sadece A123'te yalnız öldüğüm için, dosutolar da waifular çok göze batmasın diye var. Dengeleyici katletme işini ya da Gecik dünyasındaki olayları düzenlemeyi aslında yapmalarına bile gerek yok ama Gecik halklarına "Sadece yalnızlığımı bastırması için insanımsı bir şeyler oluşturdum, sonra onlar göze batmasın diye de erkek versiyonlarını oluşturdum." diyecek cesarete sahip değilim. Bu arada burası oldukça soğuk.
-Eh, etrafta kar var ve… Bekle, sen üşüyor musun?
-İnsan olduğumu hatırlatacak bir şeylere ihtiyacım vardı. Hasta olmam ama üşürüm, boşaltım yapmam ya da hazımsızlık çekmem, hatta midem dolmaz bile ama acıkırım, sarhoş olmam ama susarım… Böyle.

Leo o sırada fark etti: Gecik Kralı’nın devamlı depresif bir ruh halinde gezdiği doğruydu ama adam kendine eziyet etmeyi seviyordu. “Gecik Kralı’nın mazoşist bir tarafı da varmış demek.” Gerçi Eridung’un kendisinden nefret ettiği bilinen bir şeydi, belki bununla ilgiliydi. Vicdanıyla hesaplaşması ve diğer şeyleri kendine eziyet ederek ve depresif düşüncelerle dolanarak hallediyordu belki de. Leo konuşmaya devam etmesi gerektiğini hissetti:

-Bu arada, biz valkürlerin Gecik hakkında bilmediği hâlâ çok fazla şey var. Bu evrende farklı boyutlar var mı?
-Boyut derken? (Eridung açılmıştı, eskisi kadar depresif görünmüyordu şimdi)
-Bazı evrenler birden fazla boyuttan oluşur ama onlar arasında seyahat edebilen o evrenin vatandaşları onları evrenler olarak yorumlamaya meyillidir. Rick and Morty'nin evreni içindeki boyutlar mesela?
-Hm… Gecik Dünyası’nın katmanlı bir yapısı var: Gökyüzü Bahçeleri, Çukur, Tam… Ama bunların boyut olarak sayılabileceğini sanmıyorum. Hayır, Gecik’te şimdilik başka bir boyut yok. Gerçi rüyalar alemi var ama o sayılmaz.
-Şimdilik?
-En azından bunu biliyorsundur; bu evren benim arzularımdan oluştu, dolayısıyla ben ne istersem o olur. Ben Gecik Kralı olduğumda bu evren çoktan önemli bir aşamasını geçirmişti ve kabulganlarla, elflerle, cinlerle, vampirlerle, onlar gibi şeylerle ve bazı eserlerden aldığım fikirlerden oluşan yaratıklarla doluydu. Beni neden insanların kralı olmakla suçladıklarına şaşmamak gerek; yine de bütün bunlar ben istediğim için burada. Gecik içinde farklı boyut fikri iyiymiş gerçi; bunu not alayım. Bu kesinlikle ilginç olacak. Şamanlar, cinciler, cadılar ve bu evrenin bütün o zayıf büyü kullanıcısı gezginlerine de iyi gelir bu.
-“İlginç” mi?
-İlginç. Gecik Dünyası’nda benim ilginç bulmadığım hiçbir şey barınamaz. Biliyorsun ya, A123’te epey canım sıkılıyordu çünkü her şey fazla maddeseldi, fazla mantıkçıydı; hiç tuhaf, ilginç ya da eğlenceli şeyler olmuyordu. Gecik Dünyası gerçekten ilginç, insanlar bu ilginçliği bozmak için ellerinden geleni yapsalar da. Belki de Gecik’in tek insanı olmalıydım, onlar hiç ilginç değil ama bazı ilginç şeylere sebep oluyorlar.
-Bu arada… Kraliçe waifu’lar nerede?
-Tanışmak mı isterdin?
-Emir almadıkça yanında durduklarını sanıyordum da o yüzden. (Gerçi Leo, meşhur waifu’lardan biri ya da birkaçıyla tanışmaya hayır demezdi; Gecik eserleri hakkında çok bir şey bilmiyordu, haliyle waifu’lar hakkında valkür eserleri ve valkür efsaneleri kadar biliyordu, sonuçta tarihçi işleriyle çok meşguldü.)
-Onları evde -Odunsaray’da- bıraktım.
-Yine de senin hiç Kanalar gibi giyineceğini düşünmemiştim. Daha ziyade Türk tarzı giysiler giyen biri olarak canlanıyordun gözümde. (Eridung’un Gecik’te herhangi bir milleti olmayabilirdi ama A123’te yaşarken milliyetçi bir yanının olduğu da inkâr edilemezdi. Leo, o an neden Eridung’un A123 orijinalini izlemeye gitmediğini merak etti. Tanışamazlardı, tanışsalar bile Leo kimliğini söyleyemezdi -Eridung’a hayatı boyunca beklediği fantastik olayı veremezdi, bu Gecik Dünyası’nı yok edebilirdi- ama en azından izleyebilirdi. 2015 Eridung’un lise yıllarına denk geliyordu, Leo hiç liseye gitmemişti, bütün eğitimi toplu bir evrenler tarihçisi okulundaydı ama insanların lise anılarını birçok kez dinlemişti, o yüzden Eridung’un lise hallerini merak ediyordu. Gerçi zaten Kızıl Evren’de lise yoktu, askerler, tarihçiler, büyücüler ve simyacılar için okullar vardı ama bunlar daha çok yatılı kurslar gibiydi.)
-Aslında her millete uygun kıyafetlerim var ama o aklında canlanan kıyafeti nadiren giyiyorum, üstüne Gecik Kralı’nın İradesi’nin bile kaldırırken zorlanacağı bir büyü yerleştirdim ki parmağımı şıklatarak giyinip çıkaramayayım. Nedenini sorma, benim yaptığım çoğu şey nedensiz ve içgüdüseldir. Heh, her millete uygun kıyafetim olduğu için de onların topraklarında onlar gibi giyinmeye gayret ediyorum. Bir de şu kılıç (belindeki kılıcı gösterdi) ondan da birden fazla var, farklı türlerde. Neyse, senin artık valkür köyüne gitmen gerekmiyor mu?

Eridung bir anda sıçradı ve gölge kurdunun önüne düştü. Leo daha fazla durmayıp yola koyuldu, valkür köyüne geldiğinde bir kısmı Kanada kıyafetlerinin, bir kısmı geleneksel Kızıl Evren kıyafetlerinin, bir kısmı da eşofmanların içinde birçok valkür gördü. Gecik halkları genel olarak geleneksel kıyafetlerini giyerdi ama eşofmanlar da bu dünyada vardı ve özellikle iç mekanlarda rahatlık açısından tercih ediliyorlardı. “Yeni bir valkür” dedi biri aniden, “Kızıl Evren’den bu evrenin bu zamanına mı kaçtın?” Aslında, dedi Leo, “Kızıl Evren’i uzun zaman önce terk ettim, ben evren tarihçisiyim. Şimdi de buraları geziyorum.” Vay, dedi o kişi, “İlk kez evren tarihçisi görüyorum. Senin ilk zamana gitmen gerekmiyor mu? Aşağı yukarı on bin yıl önceye, Eridung’un ilk geldiği zamana.” O iş tam olarak öyle işlemiyor, dedi Leo, “Eh, Eridung’la tanıştım. Bu evrenin daha fazla bir anlamı yok zaten.” Sol kolunu ileri uzattı, evren çemberini uzattı ve girdi.

Evren STG740, MS 2019, Türkiye/İstanbul

“Tamamen anlamsız bir başka evren” diye söylendi Leo, A123’ten tek farkı işler durumda büyük bir şirketin olmasıydı. MC00 oldukça farklıydı, W444’te inanılmaz bir orijinal kültür ve tarih yatıyordu ama STG740’ın gerçekten herhangi bir anlamı yoktu. “Burada durmanın anlamı var sanki.” Leo bir kez daha elini uzattı ve evren çemberine girdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder