Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

24 Ekim 2018 Çarşamba

İnternetteki Moğol Kılıcı Görsel Kıtlığı

Şimdi, başlık saçma sapan farkındayım ama duru, gitmeyin, BU BİR SAÇMALAMA YAZISIDIR, özlemişsinizdir.

Son zamanlarda Warband modlarına sardım, bir de 1.13'ün muhteşem güncellemesi sonraki atıl durumdaki Minecraft'a yeniden başladım. Aslında 7/24 açık bir sunucu almak lazım ama... Neyse, konumuz o değil. Konumuz kılıçlar ve özel olarak Moğol kılıcı, hatta daha da özel olarak Cengiz Han'ın kılıcı.

Şimdi, çeşitli sebeplerden farklı kılıçların görsellerini topluyorum... Ve Moğol kılıcının aşağı yukarı neye benzediğini tahmin edebiliyordum; ama ne Moğol kılıcı, ne Mongol sword, ne Mongolian sword, ne Mongol sabre ve benzeri aramalarımda kafamdakine benzer bir kılıç formu bulamadım. Aslında bulduğum kılıç formları dao ve Göktürk kılıcı (Dao, Göktürk kılıcı ve paladan esinlenilerek yapılmış bir kılıç türü olduğundan ve Çin'de, özellikle de Kuzey Çin'de kullanıldığından ayırt etmesi bazen zor olabiliyor ama ben alıştım artık) ve şimşirden başka şeyler değildi. Şimdi, bir de şu var: Orta Asya coğrafyasıyla bir şekilde bağı bulunan bütün halklar, yani Kuzey ve Batı Çinlileri, Kuzey Hintliler (Pakistanlılar da buna dahil), Persler (İranlılar), Kafkas halkları, Slavlar ama özel olarak Ruslar, Moğollar, Tunguzlar, Macarlar ve her türlü Türk halkının hem kendi özel kılıçları -hatta bazen usta bazında da farklı özelliklere sahip kılıçlar- vardı hem de karşılaştıkları her kılıcı kullanmışlardır. Bir Yörük beyi olan Osman Bey'in kılıcı, bir Arap palası (Hz. Osman'a ait olan) idi mesela; ya da II. Abdülhamid'e ait bir katana (gerçi hediyedir) ve bir Laz yatağanı bulunmaktadır. Moğollar da haliyle karşılaştıkları çeşitli Türk kılıçları, Çin, Ortadoğu kılıçları ve eğri olduğu için şimşiri (İran'da her kılıca şimşir/şemşir denir ama aslankuyruğu denen eğri formu ve düz namlulu formu vardır, Türkler ve Moğollar aslankuyruğu şimşiri sık kullanmıştır), hatta daha ileride Avrupa tarzı silahları da kullanmışlardır ama bir türlü bunların özel kılıç formunun görselini bulamıyordum. Şimdi, dao ve Göktürk kılıcı belli, Hun kılıcı belli, çeşitli Türk kılıçları ama daha özel konuşmak gerekirse Kazak, Özbek, Tatar ve Türkmenistan Türkmen kılıçları belli, e şimşir ve Rusların shasqua dediği Slav kılıcı belli... Yani Moğol kılıcının formunu tahmin edebiliyordum ama dediğim gibi, bunu kanıtlayacak bir görsel bulamıyordum.

Sonuç ne sizce? Sonuç şu: Genghis Khan's sword diye aradım ve ta-tam, işte tam olarak düşündüğüm form.

Aha bu Göktürk kılıcı:
göktürk kılıcı ile ilgili görsel sonucu
Şunlar çeşitli dao örnekleri:
dao sword ile ilgili görsel sonucudao sword ile ilgili görsel sonucudao sword ile ilgili görsel sonucudao sword ile ilgili görsel sonucudao sword ile ilgili görsel sonucudao sword ile ilgili görsel sonucu

Bir de dao'nun Dadao, Guandao filan diye özelleştirilmiş formları var ama o konuya girmeyeceğim.
Aklıma gelmişken Abdülhamid'in katanası:

Aha bu da Moğol kılıcı:
genghis khan's sword ile ilgili görsel sonucu
Bu arada şu da Hun kılıcı mesela:
attila sword ile ilgili görsel sonucu
Sırasıyla Kazak, Özbek, Türkmenistan Türkmeni kılıçları ve Shasqua:
kazakh sword ile ilgili görsel sonucuuzbek sword ile ilgili görsel sonucuturkmen sword ile ilgili görsel sonucushasqua ile ilgili görsel sonucu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder