Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

22 Temmuz 2017 Cumartesi

Eyer Çeşitleri

Öhöm öhöm... Öncelikle, zaten uzun zamandır istediğim ve ok atmayı öğrendikten sonraki hedefim olan binicilik derslerine, yine okçuluk hocam önderliğinde başladım. Ben de bu sebeple, bu yazıyı yazmayı uygun buldum.

1) İLKEL EYER
primitive saddle ile ilgili görsel sonucu
Atın üstüne atılan basit bir post, kilim, yorgan vs.den ibarettir. Bilinen ilk eyer çeşididir ama aynı zamanda ata binmeyi ve kontrol etmeyi epey zorlaştırır. Diğer iki eyer çeşidi, geleneksel olarak bu eyerin üstüne konarak kullanılır.

2) Batı tarzı eyer ya da Olimpik eyer
eyer ile ilgili görsel sonucu
İlk gelişmiş eyer çeşididir. Kendi içinde İngiliz eyeri, Amerikan eyeri ve Avustralya eyeri olarak ayrılır.

3) Kafkas eyeri
osmanlı eyeri ile ilgili görsel sonucu
Buna genelde "Çerkes eyeri" veya "Türk eyeri" dense de, Kafkasya'daki neredeyse tüm halklar, neredeyse tüm Türk halkları, Moğollar, Çinliler, Japonlar ve Persler tarafından kullanıldığı için "Kafkas eyeri" tabirini tercih ediyorum. Eyerin son şeklidir. Genelde deri, kumaş ya da kürkle kaplıdır; ön ve arka çıkıntıları çok yüksek olup dik durmayı ve ata hükmetmeyi kolaylaştıracak biçimde incedir. Günümüzde, olimpik eyerlerle hemen hemen aynı boyda olan versiyonları kullanılsa da eski örnekler olimpik eyerden çok daha ufaktır. Bazen metal de kullanılır.

Bu arada bu da ben:
Kullanılan eyer koyun postu kaplı bir Kafkas eyeri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder