Öne Çıkan Yayın

Beni Her Yerde Bulun (BU YAZI BAŞA İLİŞTİRİLMİŞTİR)

İletişim için: semender101@gmail.com Şahsi blog: E, burası zaten. ~Gerektikçe güncellenecektir.~

8 Aralık 2023 Cuma

Yöresiz 11,5. Bölüm: Birkaç Düzeltme ve Bir Ekleme

Bu yazı, aslında daha sonra yayınlayacağım bir düzeltme-ekleme yazısının parçasıydı (hemen hemen yarısı) ama hikayenin doğası gereği (bu hikayeyi neden ve nasıl yazdığımı hem önsözde hem de Yöresiz etiketine sahip olup Yöresiz bölümü olmayan bir yazıda söyledim) ve elimdeki bölümün daha yayınlanmaya hazır olmaması gereği -gerçi muhtemelen onu böleceğim ama bu yavaş yazdığım ve bu hikayenin varlığının bile esas sebebinin bu olduğu gerçeğini değiştirmiyor- bunları hemen buraya alıp önden yayınlamaya karar verdim. "Neden?" derseniz çünkü nispeten kritikler. Direkt o kısımdan kopyala-yapıştır aracılığıyla getiriyorum:

Öncelikle, düzeltmem gereken bir şey var: Deniz ile Güneş'in Akvaland'a gün batarken varmaları gerekirken tam tersine gün doğarken varıyorlar. Aslında bu benim yaptığım kronoloji hatasından kaynaklansa da zerrece utanmadan bir bahane buldum: Aslında otomatın oradan biraz ilerledikten sonra gece çöküyor (çünkü özellikle de otomatın orada çok vakit kaybettiler) ve bu nedenle geceyi orada geçiriyorlar. Tabii romanlaştırırken o kısmı da yazacağım ama işin içinde bu kez çadır ve uyku tulumu yerine bir otobüs durağı var (blogdaki versiyonu silmemek için kendime bahane üretmeye mi çalışıyorum ne yapıyorum anlamadım ki...).

Düzeltmem gereken ikinci bir şey daha vardı ama onu hatırlamıyorum. Nasılsa bu yazıyı daha yayınlanmasına biraz varken yazdığımdan aklıma gelirse eklerim (evet, blogda da kronolojik yazmıyorum). Hah, hatırladım: 10. bölümde Kumsal festivalden bahsedince Deniz, daha önce Yağmur Bayramı lafını duyduğu hâlde "Ne festivali?" diye soruyor. Aslında "O bayram dedi, bu festival diyor." diye de kıvırabilirdim ama açıklama yazmak daha çok hoşuma gidiyor:

Deniz, ne dendiğini algıladıktan sonra "Ne festivali?" diyebilmek için kendini biraz daha zorlaması gerekti; çünkü aklındaki imge, kenarda öylece oturan ve birlikte geçirdikleri kısa sürede onu ilk kez bu kadar hareketsiz gördüğü Güneş tarafından devamlı olarak yeniden yapılandırılıyordu. Ayrıca hem bu hem de kahvaltıcıda o lafı duymasıyla şu zaman arasında geçen kısa süreye sığan çok fazla şey, Deniz'in hayatta kalması gerekmediği zamanlarda büründüğü dalgın ve ilgisini çekmeyen şeylere karşı aşırılık derecesindeki umursamaz doğasıyla da -ki dalgınlığı annesinden, umursamazlığı ise babasından mirastı- birleşerek Yağmur Bayramı tabirini tamamen aklından çıkarmıştı. Kumsal'ın Yağmur Bayramı'ndan "kuruluş festivali" olarak bahsetmesi de bir başka sorundu tabii, Deniz aynı şey olup olmadığını nasıl bilebilirdi ki?

Aslında bu iki kısmın da hikayenin mevcut hâlinde olmamasının esas sebebi bölüm arasına denk gelerek unutulmuş olmaları. İkinciyi, hani üstteki paragrafta yazmış olduğum, kırmızıyla eklerim ama öbürünü eklemeyeceğim (ve kesinlikle yazmaya üşendiğimden değil, nereden çıkarıyorsunuz canım?).

Ha bir de normalde her bölüme etiket atıyorum ama o etiketler mobilde gözükmüyormuş (Bu ne saçmalık lan?). Ben de zaten o yüzden Ejderha ve Mühür'e (şu alttaki imzamsı şeyde bahsi geçen Ejderin Mührü'nün blogda yayınlanan orijinal ve yarım versiyonu) her bölüme "Diğer bölümler için:" şeyi koymuştum. Hatta aklıma gelince "Niye koymuştum ki?" diye de düşünmüştüm utanmadan... Hayır işin kötüsü mobilde arama yeri de yok (Lan niye?). Neyse, yani tüm bölümlere şu alttaki ifadeyi ekledim. Diğer şeyleri bu yazı yayınlanmadan hemen önce yaptım ama bunu bekletmeden; çünkü bu öyle hikayeyle, kurguyla, evrenle, dünya inşasıyla (worldbuilding) vs. alakalı bir konu değil; doğrudan doğruya okuyucunun işinin kolaylaşmasıyla, zorlaşmasıyla ilgili bir şey.

Diğer bölümler için

𐰼𐰓𐰢:𐰇:𐰴𐰖𐰀𐰠𐰃 𐰼𐰓𐰢:𐰈:𐰵𐰗𐰁𐰠𐰄 ᠡᠷᠲ‍ᠡᠮ ᠥ᠃ ᠬᠠᠶᠠᠯᠢ أردم عُ. خيالى Erdem Ö. Hayalî

Delinin teki. Israrla umut etmeye çalışıyor. Gölgesini kovalamakla meşgul. Erdem Ö. Hayalî mahlasıyla kitap* yazdı, şimdi de yayınevlerinin yamyamlıkları ve doğrudan yayıncılık servislerinin onlardan da beter olması nedeniyle umarsızca bir çıkış yolu arıyor. Ha ayrıca bir şeyler daha yapıyor ama netice vermeden, meyve verince olmasa bile en azından tohum çatlayıp filiz çıkmadan bu konuda ağzını sıkı tutmak gibi bir inadı var (ha bir de bu cümlede bahsettiği şeyden hiç zevk almadığını fark edip öylece bıraktı, devam edip etmeyeceğinden emin değil; ama sonuçta bir şekilde para kazanması gerek ve bu konuda yollar aramaya devam ediyor). Tüm kitaplarını yazdığı mahlası artık bloğunda da (Evet, “blog” kelimesinin G’si yumuşar. Blokun K’si ise yumuşamaz.) kullanıyor.

*Ejderin Mührü (ALMAYIN! Benim yazdığım kitap değil bu, editörün kafasına göre yaptığı değişiklikler ve hatalarıyla dolu bir saçmalık sadece. Bu kitabın imlası, düzenlenmeden önce daha düzgündü lan? Ortadan bölünmüş cümle yoktu en azından. “Düzelteceğiz” demiştim ama artık o kadar da umutlu değilim, neden olmadığıma dair blogda “doğrudan yayıncılık” diye aratarak bilgi edinebilirsiniz. Halihazırda aldıysanız da düzeltme işini yaptıktan sonra -tabii onu da yapabilirsek- bir şeyler ayarlayacağım.)

𐰲𐰓𐰼𐰭:𐰢𐰜𐰼𐰇 ᠡᠵᠲ‍ᠡᠷᠢᠩ ᠮᠥᠭ᠍‍ᠷᠥ اژدريڭ مهرى

INFP 6w5 sp/sx 694 (6w5-9w8-4w3)* EII-Ne RLUEI EFVL melankolik-flegmatik Kaotik nötral

*Üçlü tip teorisinde kanatlar yok biliyorum ama teori devamlı değişip yenileniyor zaten.

☉♓︎   ☽♌︎   Asc♊︎   ☿♈︎♀♒︎♂♈︎♃♓︎♄♈︎♅♒︎♆♒︎♇♐︎⚷♏︎⚸♎︎☊♍︎🜊♏︎

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder